«مجاهد» اهل کشور نیجریه یکی از خادمان شهدای راهیان نور است که بصورت داوطلبانه در یادمان شهدای هویزه حضور دارد به زائران خدمت رسانی می‌کند.

به گزارش مرور نیوز، هر ساله از نیمه دوم ماه اسفند و فرا رسیدن سال نو جمع کثیری از مردم سراسر کشور و حتی کشورهای دیگر از زن و مرد گرفته تا خردسال و سالمند در قالب کاروان‌های راهیان نور در مناطق عملیاتی دفاع مقدس جنوب کشور حضور پیدا می‌کنند تا محل رشادت رزمندگان انقلاب اسلامی که برای حفظ انقلاب و خاک کشور از بالاترین دارایی خود که جانشان بود گذشتند تا به انقلاب گزندی وارد نشود را از نزدیک مشاهده کنند, هوایی که شهدا در آن نفس کشیدند را استشمام کنند و سال جدید خود را با نام و یاد شهدا آغاز کنند.

در کنار حضور زائران راهیان نور عده ای از نوجوانان و جوانانی نیز هستند که با عنوان خادم الشهدا داوطلبانه برای خدمت به زائران راهیان نور و کسب معرفت از شهدا در طول این ایام در یادمان‌های دفاع مقدس جنوب کشور حاضر می شوند.

مغناطیس شهدا موجب شده که شهروندان کشورهای خارجی به عنوان خادم شهدا در یادمان های دفاع مقدس حاضر شوند تا در کنار دیگر خادمان علاوه بر خدمت به زائران راهیان نور معنویت و معرفت را از شهدا بیاموزند.

«مجاهد» یکی از خادمان شهدای ساکن کشور نیجریه است که در یادمان شهدای هویزه به زائران خدمت رسانی می‌کند. او در گفت‌و‌گو با تسنیم در خصوص دلیل اینکه به عنوان خادم شهدا به این منطقه آمده می‌گوید: به ایران آمدم تا در مورد این مناطق مطالعه کنم.من در هویزه هستم جایی که یک مکان مهم در تاریخ ایران و بویژه در دنیا است.

او ادامه می‌دهد: اینجا یک مکان مهم و فراموش نشدنی در تاریخ است چرا که بسیاری از شهدا‌ مثل شهید علم الهدی و بسیاری از آنها که نقش بسیار مهمی در جنگ ایران و عراق ایفا کردند اینجا جان فشانی کردند و به شهادت رسیدند.

مجاهد با اشاره به این که خادمین شهدا به خاطر خدا کار می‌کنند، می‌گوید: من هم علاقه داشتم به عنوان خادم شهدا به این منطقه بیایم تا این حضور عظیم مردم و تلاش های خالصانه خادمان شهدا را از نزدیک مشاهده کنم و به زائران خدمت رسانی کنم.

وی با اشاره به نقش ایران در گسترش فرهنگ شیعه در جهان می‌گوید: به گمان من در حال حاضر، هیچ کشور دیگری در نگهداری اسلام مثل ایران کوشا نیست و‌ ما در تلاش هستیم مرحله به مرحله مانند ایران به موفقیت برسیم من از کشور ایران و مردم ایران در این خصوص تشکر می‌کنم.