عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: امام محمد باقر(ع) با علم و دانش خود به نشر فرهنگ اهل بیت(ع) و هدایت‌گری جامعه پرداخت.

به گزارش مرور نیوز آیت الله حسن ممدوحی با گرامیداشت میلاد امام محمد باقر(ع) ادامه داد:ایشان با برهان و از طریق مناظره در معرفی مکتب اهل بیت(ع) گام برداشت.

وی تصریح کرد:ایشان فرزند زین العابدین می‌باشد که در شهر مدینه تولد یافت؛ البته در تاریخ تولد ایشان چند روایت وجود دارد.

آیت الله ممدوحی بیان کرد:با توجه به سطح علم و دانش این امام بزرگوار، ایشان به باقرالعلوم به معنای شکافنده علوم و گشاینده پیچیدگی‌های علمی ملقب می‌باشند.

وی خاطرنشان کرد:در مکتب تشیع، علم آموزی و علم و دانش اهمیت به سزایی داشت و از این ابزار مهم در رفع جهل جامعه و آگاه سازی و بینش بخشی نسبت به رویدادها استفاده می‌کردند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت:از منابع علمی ایشان اهل سنت و شیعه بهره‌های زیادی گرفته‌اند و فقها از احادیث ایشان در طول تاریخ استفاده کرده‌اند.

وی گفت:همچنین تربیت شاگردانی که هر یک در روشنگری جامعه نقش مهمی داشته‌اند نیز از ویژگی‌های مهم امام محمد باقر(ع) است.

آیت الله ممدوحی یادآور شد:باید اندیشه‌های ناب امامان شیعه در سطوح علمی حوزه و دانشگاهها نشر پیدا کند و شیعه میراث دار این علوم و دانش باشد و از آن صیانت کند.

وی ادامه داد:متاسفانه برخی از تبلیغات سوء از سوی دشمنان این تفکر را ترویج می‌دهد که علم آموزی هیچ جایگاهی در اسلام و تشیع ندارد در حالی که در شرایطی که دستگاههای حکومتی از طریق ظلم و ستم به مردم فشار می آوردند، امامان از طریق علم و دانش و ارتقای علم و دانش جامعه را نسبت به ستمگری آنها آگاه می‌کردند.

این استاد حوزه در پایان عنوان کرد:جوانان باید نسبت به زندگی و اندیشه‌ها و رفتار و منش امامان شیعه آگاه شوند، اگر خصوصیات و ویژگیهای امامان معصوم در جامعه به خوبی تبیین شود، بسیاری از آفات در جامعه کمرنگ می‌شود.