مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: باید از هر فرصتی برای تبلیغ حکیمانه دین استفاده شود و این تبلیغ باید با محاسبه، تدبیر و تدبر باشد.

به گزارش مرور نیوز، حجت الاسلام علی شکری روز پنجشنبه در گردهمایی روحانیان مستقر در طرح هجرت استان سمنان در سالن همایش‌های فنی و حرفه‌ای شاهرود، با تاکید بر ضرورت فعال بودن مسجدها، افزود: روحانیان باید از هر فرصتی برای تبلیغ دین و روشن نگاه ‌داشتن چراغ مسجدها مانند برگزاری آیین های مذهبی و مناسبت‌هایی مانند ماه مبارک رمضان استفاده کنند.
وی خواستار تقویت مسجدها در آستانه ماه مبارک رمضان شد و گفت: امروز باید کارکرد این خانه های الهی را تغییر داد؛ باید نه تنها چراغ مسجد در مراسم ختم و نمازهای روزانه، بلکه در برگزاری دیگر نشست ها هم روشن باشد تا فرهنگ مسجد محوری در بین مردم تقویت شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان همچنین ایجاد شورای فرهنگی در روستاها با محوریت روحانیان را یکی از نیازهای جامعه دانست و گفت: برای جلوگیری از توسعه قضایی دادگستری و همچنین افزایش پرونده‌های ورودی به دستگاه قضا باید نسبت به پیشگیری از مشکلات و رفع اختلاف های بین مردم در روستاها اهتمام داشت و این کار، وظیفه روحانیان است.
شکری ادامه داد: مردم در روستاها و شهرها با مشکلات فراوانی روبرو هستند که سبب تشکیل پرونده‌های بی‌شماری در دستگاه قضایی می شود و نخستین گام برای کاهش تعداد پرونده ها این است که نباید گذاشت آن ها ابتدا تشکیل شوند.
وی تبلیغ دین را برای اصلاح جامعه مؤثر دانست و گفت: باید میزان تاثیرگذاری تبلیغ دین در هر جامعه را بررسی کرد و این ارزیابی‌ها مهم‌ترین کاری است که باید مورد توجه روحانیان قرار گیرد چراکه اگر اقدامات در جامعه مؤثر نباشد اهداف عالی تبلیغ دین اسلام فراهم نخواهد شد.
هم زمان با این نشست، 145 مرکز توسعه فرهنگ نهج‌البلاغه در 130 مسجد و 15 زورخانه استان سمنان گشایش یافت.
استان سمنان دارای 70 روحانی مستقر و 55 روحانی طرح هجرت است.