رییس دارالقرآن کشور گفت:همه ظرفیت های قرآنی در حوزه های حاکمیتی و مردمی فعال نشده است تا همه خانه های ما قرآنی و ادارات به پایگاه قرآنی تبدیل شوند.

به گزارش مرور نیوز، مهدی قره شیخلو در دومین همایش قرآنیان گلستان در جمع قاریان، حافظان و فعالان قرآنی استان در مسجد الزهرا (س) دانشگاه آزاد واحد علی‌ آبادکتول افزود: هم اکنون فعالان قرآنی با حداقل امکانات کارهای بزرگی در این حوزه انجام می دهند و باید توجه مسئولان به آنها بیشتر شود.
وی اضافه کرد: در اعتبارات و لایحه بودجه در حمایت از فعالیت های قرآنی در کشور دچار نوسان هستیم و از مسئولان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی انتظار داریم در توسعه فرهنگ قرآنی کشور سرمایه گذاری و کمک کنند.
قره شیخلو ادامه داد: مردم ظرفیت بالائی در توسعه برنامه های قرآنی دارند و اگرهزینه ای برای مجالس ائمه (ع) پرداخت می شود، همان میزان هم در توسعه فعالیت های قرآنی کمک کنند.
وی یادآور شد: اگر فعالان قرآنی مطالبه گر باشند می توانیم از امکانات کشور در توسعه فعالیت های قرآنی بهره ببریم و از مسئولان انتظار داریم به این حوزه بیشتر توجه کنند.
رئیس دارالقرآن کشوربا بیان اینکه حاکمیت در حمایت و سرمایه گذاری در حوزه قرآنی وظایفی دارد و بدون بیان آماری گفت: بودجه بخش قرآنی کشور در سال جاری نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.
وی ادامه داد: همایش قرآنیان گلستان از ظرفیت خوب این استان در حوزه فعالیت های قرآنی حکایت دارد و به نظر می رسد گلستان می تواند به قطب قرآنی کشور تبدیل شود.
نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی نیز گفت: سبک زندگی قرآنی با قوام تربیت مستحکم‌ ترین سبک زندگی است که انسان با اجرای آن، به حیات طیبه خواهد رسید.
آیت الله ابوالقاسم یعقوبی افزود: تعلم، تعلیم، تلاوت، تدبر، تدبیر، تربیت و تعالی قرآن، هفت مرحله ‌ای است که برای پیروزی بر دشمن و تدبیر و هدایت کشور باید به آن عمل کنیم.
حجت الاسلام سیدروح الله موسوی امام جمعه علی آباد کتول از توابع گلستان نیز به خانواده ها توصیه کرد که جوانان و فرزندان خود را از کودکی با قرآن مانوس کنند.