رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: صیانت از ارزش ها و گرامیداشت یاد شهدا رسالتی دینی و انقلابی است و فراموش کردن آنها خیانت به انقلاب است.

به گزارش مرور نیوز، جمال انصاری روز پنجشنبه در معیت جمعی از معاونان و کارکنان در دیدار با خانواده شهید بیان کرد: شهادت یک مفهوم عجیبی است، یک مقوله‌ عجیبی است، یک مقوله‌ عمیقی است، شهادت یعنی معامله‌ با خدا؛ شهادت معامله‌ دوجانبه بی‌دغدغه‌ با خدای متعال است که سراسر عزت و سربلندی است.

وی ادامه داد: شهادت در ظاهر به گونه ای است که گویا دردناک است، تلخی دارد؛ پدر انسان، مادر انسان، همسر انسان، بچّه‌ انسان، برادر و خواهر انسان، داغدار می شوند، غصّه می خورند؛ ظاهرش این است؛ امّا باطنش چنین نیست چراکه باطنش فروش یک جنس ضایع‌شدنی و خراب‌شدنی و غیرقابل‌ماندن به یک قیمت فوق‌العاده بالا است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین خاطرنشان کرد: مسئله‌ خانواده شهدا فقط این نیست که یک شهید از آنها در راه حق به شهادت رسیده؛ صبر آنها خودش یک کوه باارزش است، همین ‌که پدر شهید، مادر شهید، همسر شهید، فرزند شهید، صبر می کنند بر این مصیبت، خود این یک ارزش بسیار والایی دارد.

وی تصریح کرد: شما که خانواده‌ شهید هستید، وقتی صبر می کنید و بر این مصیبت خدا را شکر کرده و تحمّل می کنید، این را پای خدا حساب می کنید، این صبر شما موجب می شود که خدای عزّوجل که مالک مُلک و ملکوت است، مالک عالم وجود است بر شما صلوات بفرستد و این مسائل ارزش است.

انصاری توضیح داد: قدر شهدا را باید بدانیم، قدر خانواده‌های شهدا را باید بدانیم، همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند هرکسی که سعی کند که یاد شهدا به فراموشی سپرده بشود، به این کشور خیانت کرده؛ هرکسی که سعی کند که به خانواده‌های شهدا اهانت بشود یا بی‌اعتنائی بشود یا مورد تعرّض زبانی قرار بگیرند، به این کشور خیانت کرده است.

وی تصریح کرد: خانواده‌های شهدا با تقدیم عزیزان خویش در راه احیای اسلام و قرآن عزت آفریدند و امروز ایشان وارثان خون‌های پاک شهدا و ادامه دهندگان راه شهدا هستند.

وی ادامه داد: این خانواده‌ها در دامان خویش فرزندانی را پرورش دادند که سربازان اسلام شدند و در راه رضای حق تعالی و اعتلای کلام الله، اسماعیل‌های خویش را تقدیم کردند و امروز نیز سربلند و مفتخر به این شهادت‌ها هستند.

وی یادآورشد: دیدار با این عزیزان موجب تقویت روحیه خدمت‌رسانی در مسئولان و موجب زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.