مراسم تجلیل از خانواده معظم شهدا در مکه مکرمه با حضور نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی و همچنین رئیس سازمان حج و زیارت برگزار شد.

به گزارش مرور نیوز، مراسم تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا با حضور سرپرست حجاج ایرانی و ریاست سازمان حج و زیارت برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر گفت: مجلس یادبود شهدا همه ساله در پنجم ذی الحجه سالروز شهادت حاجیان ایرانی در سال 66 در مکه مکرمه برگزار می‌شود تا به این بهانه یاد و خاطره این عزیزان، شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم، شهدای منا و شهدای بیت ا...الحرام را گرامی بداریم.

سرپرست حجاج ایرانی بیان کرد: آنچه ملت ایران بعد از انقلاب از خود نشان دادند بی نظیر بوده است و رشادت‌های هموطنان ما از یادها نخواهد رفت.

خانواده‌های شهدای ما با یک رشد فکری و بینش بالا اوضاع را خوب درک می‌کنند و اگر ایثار شهدای ما نبود نمیدانستیم که چه نتیجه ای انتظار ما را میکشید و با درایت مقام معظم رهبری (مدظله) و لبیک جوانان ما به ندای رهبر فرزانه در کنار همراهی برادران ما در کشورهای دیگر باعث شد تا داعش نتواند به اهداف خود برسند.

حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر با اشاره به حضور مادر بزرگ شهید حججی در مراسم حج سالجاری اشاره کرد: برای دنیا عجیب بود و غیر قابل درک که جوانی ٢6 ساله با اقتدای به سرور شهیدان ذره‌ای ترس از شهادت ندارد و هنگامی که اسیر هم شد باز با آرامش نشات گرفته از ایمان قوی به جهانیان پیام آزادگی داد و این ارزش‌ها با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست و 2 اصل در موضوع شهادت مهم است یکی خود شهدا هستند که بالاترین لطف را خداوند در حق ایشان می‌کند و شهید در معامله‌ای جان خود را می‌دهد و جاودانگی و قرب الهی را پیدا می‌کنند و شهید حق شفاعت از خدا دارد که به برکت خون خودش این مقام را پیدا کرده و دیگر آن هم افتخار آفرینی شهدا برای خانواده و جامعه خویش.

سرپرست حجاج ایرانی تصریح کرد: حال وظیفه همه ما، پاسداشت مقام شهدا است و این قبیل مراسم‌ها نیز به منظور تجلیل از مقام شامخ شهید و احترام به خانواده‌های محترم شهدای عزیز است و حضور اینجانب و رئیس سازمان حج و زیارت و همه خادمین در این مراسم با همین هدف است که ان شاء الله روح شهدا از ما راضی باشند.

در پایان این مراسم هدایای معنوی به رسم یادبود از سوی نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی و همراهی ریاست سازمان حج و زیارت به خانواده‌های معزز شهدای حاضر در این مراسم اهداء شد.