در نشست ستاد مرکزی اربعین حسینی بر تولید محتوای فرهنگی غنی برای بهره برداری در مراسم اربعین حسینی تاکید شد.

به گزارش مرور نیوز، در این نشست علی محمد نائینی قائم مقام معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و معاون تبلیغات محیطی و تهیه و تولید محصولات فرهنگی تبلیغی کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی طی سخنانی اظهار داشت: قبل از هر چیز، خداوند را بواسطه توفیق فرصت فراهم شده جهت خدمت به زوار اباعبدالله الحسین ع در این سرزمین مقدس شاکریم. مرجعیت، دولت و مردم عراق مورد احترام مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران هستند و با همه وجود و با عشق و اعتقاد تلاش می کنند، به بهترین وجه مراسم اربعین حسینی برگزار شود و به زائر امام حسین ع خدمات درست داده شود.

امام حسین (ع)، امام جهانیان

وی تاکید کرد: امام حسین (ع) متعلق به همه بشریت، آزادگان و جهان اسلام است و حرکت عظیم مردم مسلمان از کشورهای مختلف از جمله مردم ایران، به مناسبت اربعین به سمت کربلا نمایش قدرت و آبرو برای جهان اسلام است. بنابراین باید همه کمک کنیم اربعین با عزت و در طراز مهم ترین رویداد جهان اسلام، هماهنگ، منضبط، آبرومند و با امنیت کامل برگزار شود.

معاون تبلیغات محیطی و تهیه و تولید محصولات فرهنگی تبلیغی کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی در خصوص کمک به مراسم اربعین و خدمت به زائرین اباعبدالله (ع) اظهار داشت: این کمک ها شامل مجموعه ای اقدامات و خدمات در سایت های مرزی مهران، شلمچه، چزابه و خسروی، دو شهر مقدس نجف و کربلا و مسیر پیاده روی نجف و کربلا است که تبلیغات و اطلاع رسانی و تولید محصولات فرهنگی مرتبط بخشی از این اقدامات به شمار می رود.

نائینی با اشاره به تجارب سالیان گذشته شهرداری تهران در برگزاری مراسم اربعین حسینی افزود: امسال شناخت ما نسبت به نیازها و تعامل ما با مدیران عراقی بیشتر شده است. بنابراین با افزایش هماهنگی بین دستگاه ها و هم افزایی ظرفیت های موجود بناداریم جهت بهره مندی حداکثری زائرین اربعین حسینی، مراسم امسال را باشکوه تر از سال قبل برگزار کنیم.

در این نشست ضمن ابلاغ شعار اربعین ۹۶ "احب الله من احب حسینا" (خداوند دوستدار کسی است که حسین را دوست دارد)؛ سیاست های تولید محصولات فرهنگی، فهرست تولید محصول با توجه به گروه های مختلف مخاطب و همچنین اهداف و مبانی برگزاری نشست های علمی و هم اندیشی های تخصصی اربعین حسینی مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

همچنین فعالیت های کمیته های زیباسازی، هماهنگی موکب ها و فعالیت های مردمی، روابط عمومی و اطلاع رسانی، فرهنگی، امور نمایشگاه ها و ایثارگران برای اعضای کمیته فرهنگی و آموزشی، به اختصار تشریح شد.