فرماندار شهرستان آبیک گفت: خبرنگاران با انعکاس خوب خدمات دولت به مردم می توانند به تقویت نشاط و امید در جامعه کمک کنند.

به گزارش مرور نیوز ، علی رحمانی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان که روز سه شنبه در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد با تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: با توجه به اعتقادات دینی باید تلاش کنیم در روشنگری صادقانه عمل کنیم و از هرگونه سیاه‌نمایی، اطلاعات نادرست و ایجاد تفرقه جلوگیری کرده و واقعیت‌های جامعه را منعکس کنیم.

وی افزود: اگر نتوانیم به رسالت حرفه ای خود عمل کنیم به خود و نظام‌ و خون شهدا و مسئولان ظلم کرده‌ایم و با سلیقه های شخصی نباید موجب تاریک شدن اطلاع‌رسانی شویم و پاسخگویی را زیر سوال ببریم.

رحمانی ادامه داد: خبرنگار باید رسالت خود را درست و به موقع انجام دهد و چون این دولت نسبت به بیان واقعیت‌ها و انتقادات سازنده ظرفیت خوبی دارد و دنبال سیاه‌نمایی‌نیست امیدواریم شما هم کمک کنید تا فضا برای بیان کارهای انجام شده و انتقادات سالم مهیا شود.

فرماندار آبیک تصریح کرد: گاهی اوقات نسبت به اطلاع‌رسانی به مردم کوتاهی می‌شود در حالی که خبرنگار باید آزادانه بیندیشد، بنویسد و عمل کند و اجازه ندهد افکار شخصی و سیاسی موجب جلوگیری از آزادگی شود.

فرماندار شهرستان آبیک یادآورشد: گاهی چون مسیر درستی را انتخاب نمی‌کنیم موجب ایجاد چالش بی‌مورد می‌شویم در حالی که چالش‌ها باید موجب رشد و بالندگی شهرستان شود.

وی تصریح کرد: باید با کمکک رسانه ها واقعیت ها را به مردم بازگو کنیم تا به رشد و سازندگی کمک شود و به گونه ای رفتار کنیم تا هم مدیر خوب دیده شده و تشویق شود و هم مسئولان ضعیف متوجه مسائل شده و نواقص را برطرف کنند.

رحمانی یادآور شد: قرار نیست در برابر نقاط ظعفی که مطرخ می شود ما هم واکنش منفی نشان دهیم بلکه لازم است منافععمومی را در نظر بگیریم و به مردم بیندیشم.

وی با اشاره به رفع مشکلات شهرستان آبیک تصریح کرد: در خصوص بیمارستان شهدا خدمات زیادی صورت گرفته و نباید از پیشرفت خدمات سرپایی، آزمایشگاهی و سایر موارد غافل شویم بلکه باید با کمک مسئولان دانشگاه علوم پزشکمی و استان نیازهای درمانی را بخوبی پاسخ دهیم و نواقص را برطرف کنیم.

رحمانی گفت: تعداد بیمه شدگان تأمین اجتماعی شهرستان بالاست و نیازمند ساخت بیمارستان جدید و تامین تخت های مورد نیاز هستیم تا به مطالبات مردم پاسخ دهیم.

وی ادامه داد: در موضوع اشتغال توانستیم شهرک‌های صنعتی و شرکت‌ها را احیا کنیم که باید این کارها برای مردم بازگو شود تا امید مردم برای رفع بیکاری دوچندان شود.

فرماندار شهرستان آبیک اظهارداشت: در آموزش و پرورش شاهد تحول عظیمی هستیم و در شهرک فردوس و شهرک بعثت اعتبار لازم برای ساخت مدرسه پیش بینی شده است که نیازهای ما را تامین خواهد کرد.

وی افزود:باافزایش 30 درصد اعتبارات در سالجاری امیدواریم در سال آینده مشکلی در تامین فضای ورزشی نداشته باشیم.

رحمانی یادآورشد: در منافع مردم شهرستان کوتاه نمی‌آییم و از هیچ تلاشی برای تامین نیازها کوتاهی نمی‌کنیم و از رسانه ها انتظار داریم ضمن روشنگری و اطلاع رسانی برای ایجاد امید و نشاط در شهرستان تلاش کنند.

وی افزود: برای رفع مشکل سد زیاران پیگیری لازم را انجام می دهیم ودرچند روز آینده شاهد حل مشکلات این سد خواهیم بود.

رحمانی گفت: با تغییر سوخت نیروگاه از مازوت به گاز وضعیت بسیار خوبی در کاهش آلایندگی داریم که امیدواریم با تغییر کامل سوخت وضعیت سالم سازی فعالیت این نیروگاه نیز کامل شود.

وی تصریح کرد: بحث نیروگاه شهید رجایی از سوخت مازوت استفاده می‌کند سهمیه گاز شهید رجایی از 5 میلیون به صفر تغییر یافته است و این به دلیل توقف اضطراری پالایشگاه پارس جنوبی است و فعلا مجبور به استفاده از سوخت مازوت شده است.