جهرم-معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم از اجرای طرح کشوری واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در جهرم خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، سید مجید ارجمند گفت: به منظور حفظ دستاوردهای برنامه ریشه کنی فلج اطفال در کشور و با توجه به همجواری با کشورهای بومی فلج اطفال یعنی افغانستان و پاکستان و برای به حداقل رساندن خطر ورود و چرخش مجدد ویروس وحشی پولیو، عملیات سالانه ایمن سازی تکمیلی در دو نوبت به صورت فعال و خانه به خانه صورت می گیرد که نوبت اول طرح 25 تا 29 دی ماه اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه کودکان زیر 5 سال مهاجرین خارجی و نقاطی از شهرستان که به تشخیص گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری ها رسیده باید تحت پوشش برنامه باشند، افزود: تمام مناطق تحت پوشش تیم های سیار و عشایر جزء گروه های هدف برنامه هستند .

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم خاطرنشان کرد: متوقف کردن گردش ویروس پولیو در مناطق مختلف، دستیابی به پوشش صد در صد ایمن سازی کودکان زیر 5 سال ایرانی و مهاجرین خارجی، یافتن کودکان زیر 5 سالی که تاکنون واکسن فلج اطفال دریافت نکرده اند، آموزش مردم در زمینه فواید واکسیناسیون پولیو و گزارش فوری فلج ناگهانی از اهداف این طرح کشوری است .

وی ابراز امیدواری کرد: با بسیج تمامی نیروها و امکانات و همچنین هماهنگی های برون بخشی و درون بخشی، شاهد دستیابی به پوشش حداکثری در برنامه باشیم .

ارجمند یادآور شد نوبت دوم طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال نیز اواخر بهمن ماه اجرا می شود .