معلم فداکار پیرانشهری با 30 سال سابقه تدریس به صورت داوطلبانه روزانه 30 کیلومتر با ماشین و 5 کیلومتر را پیاده در دل کوهستان‌ برای آموزش و تعلیم 3 دانش‌آموز روستایی طی می‌کند.

به گزارش مرور نیوز،‌ معلم روستای مرزی بدر آباد از توابع استان آذربایجان غربی در سال آخر خدمت خود داوطلبانه کار تعلیم و تربیت 3 دانش‌آموز روستایی را به عهده گرفته است.

این روستای مرزی و جنگلی که در 35 کیلومتری شهر پیرانشهر واقع شده است تا چند سال پیش مدرسه نداشت و دانش‌آموزان آن باید در روستاهای اطراف مشغول تحصیل می‌شدند یا ترک تحصیل می‌کردند.

با مستقر کردن یک کانکس 6 متری توسط آموزش و پرورش شهرستان پیرانشهر و اعزام معلم از سال 1393 به بعد، این روستا دارای مدرسه شد و روند ترک تحصیل دانش‌آموزان این روستا متوقف شد.

این معلم پیرانشهری در این روستا غیر از درس دادن به 3 دانش‌آموز دختر که در پایه‌های مختلف تحصیلی مشغول تحصیل هستند، هر شب برای دیگر اهالی روستا که از نعمت سواد بی‌بهره هستند و سال‌هاست که آرزوی باسواد شدن را دارند، کلاس‌های نهضت سوادآموزی دایر کرده است.

صلاح الدین سخنور معلم فداکار پیرانشهری در این خصوص گفت: برای رسیدن به روستای بدر آباد، 30 کیلومتر از شهر پیرانشهر تا روستای بدر آباد را با ماشین و پنج کیلومتر بعدی را با پای پیاده طی می‌کنم.

وی افزود: با 30 سال سابقه تصمیم گرفتم به خاطر رضای خداوند، خدمت به کشور و با وجود تحمل مشکلات و دوری راه در خدمت آموزش به دانش آموزان روستای مرزی بدر آباد در این مدرسه باشم.

روستای بدرآباد دارای 10 خانوار بوده و در 35 کیلومتری شهرستان پیرانشهر از توابع بخش مرکزی قرار دارد.