رییس انجمن شنا جانبازان و معلولان با اشاره به نبود استخر تمرینی خاص ورزش جانبازان و معلولان، گفت: با وجود این که استخر سمیه (ویژه‌ ورزش جانبازان و معلولان ) مدت ۱۰ سال است تخریب شده و قرار بود ظرف مدت کوتاهی ساخته شود، اما این پروژه‌ همچنان به حال خود رها شده است.

به گزارش مرورنیوز، مجید نوروزی در رابطه با مسابقات شنای قهرمانی کشور معلولان و شکسته شدن هشت رکورد در این رقابت‌ها، افزود: در این مسابقات بیش از ۵۰ درصد شناگران زیر ۲۳ سال و ۱۵ شناگر زیر ۱۴ سال حضور داشتند که استعدادیابی خوبی برای شنای معلولان بود. البته ما استعدادهای خوبی در این رشته داریم که در صورت سرمایه‌گذاری و حمایت بهتر فدراسیون و کمیته‌ ملی پارالمپیک، می‌توانیم شناگران زیادی را به مسابقات پاراآسیایی اندونزی و سپس پارالمپیک ۲۰۲۰ بفرستیم.

وی با بیان این که با محدودیت بودجه مواجه هستیم، گفت: چند سالی است که از استخر تمرینی خاص ورزش جانبازان و معلولان برخوردار نیستم و مجبوریم با رایزنی به دنبال پیدا کردن یک فضا برای انجام تمرینات و برگزاری مسابقات باشیم.

نوروزی خاطرنشان کرد: متاسفانه به خاطر این که اکثر سالن‌های شنا برای درآمدزایی به بخش خصوصی واگذار شده است، ورزشکاران معلول استخری برای تمرین ندارند و مجبورند در ساعت‌های سانس‌های تفریحی، تمرینات خود را پیگیری کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که نبود استخر تمرینی فقط خاص سایر استان‌ها است یا در تهران نیز شناگران با چنین مشکلی مواجه هستند، ‌اضافه کرد: در استان تهران نیز ما با چنین مشکلی مواجه هستیم. به طوری که استخر سمیه که ویژه‌ ورزش جانبازان و معلولان بود، ۱۰ سال است به منظور نوسازی تخریب شده و همواره این پروژه‌ خوابیده است. در حال‌ حاضر شناگران معلول جای ثابت و مشخصی برای تمرین ندارند و هر کجا که فضا فراهم شود، تمرینات خود را پیگیری می‌کنند.

رییس انجمن شنا جانبازان و معلولان در پایان، گفت‌: اگر در این رشته سرمایه‌گذاری بلند مدت نه مقطعی صورت بگیرد تا شناگران حداقل ۹ جلسه در هفته‌ تمرین کنند، بدون شک در پارالمپیک آینده به جای یک ورزشکار ما این شایستگی را داریم که چندین شناگر سهمیه ورودی پارالمپیک را کسب کنند و حتی روی سکو قرار بگیرند. من امیدوارم با مستقل شدن ردیف بودجه کمیته‌ ملی پارالمپیک از  المپیک و با نگاه ویژه‌ ای که محمود خسروی وفا به رشته شنا دارد، این رشته در آینده جایگاه خود را در ورزش جانبازان و معلولان پیدا کند و صاحب سکو شود.