عصر امروز شاهد برگزاری 7 دیدار از هفته بیست و چهارم رقابت های فوتبال قهرمانی دسته اول باشگاه های کشور خواهیم بود. 

به گزارش مرور نیوز و به نقل از روزنامه خبر ورزشی به در یکی از دیدارهای حساس دو تیم کرمانی به مصاف هم می روند. مس رفسنجان و مس کرمان. این بازی به فاصله 24 ساعت بعد از دربی تهران برگزار می شود و امیدواریم همانند دستاورد شهرآورد تهران جذاب باشد.


با توجه به اینکه بازی سپیدورد با یک روز تاخیر نسبت به دیگر بازی ها برگزار می شود ملوان این فرصت را دارد که با عبور از سد گل گهر موقتا به صدر جدول برود. هر چند که تحقق این مهم آسان نیست.


موقعیت خوبی برای پارس جنوبی مهیا شده که با عبور از سد نفت مسجد سلیمان به صدر جدو نزدیک تر شود. بازی بادران و اکسین هم حساسیت های خاص خود را خواهد داشت و سه امتیاز این بازی می تواند تکلیف این دو تیم را در ادامه مسیر مشخص کند.


در ذیل نگاهی خواهیم داشت به 7 بازی که قرار است امروز برگزار شود. با این توضیح که فعلا کسر امتیاز از تیم رسمی نشده است. البته مهدی تاج گفته است از 4 تیم امتیاز کسر شده است اما فدراسیون فوتبال فعلا چیزی را به طور رسمی اعلام نکرده است.


خونه به خونه مازندران - فولاد یزد
آخرین فرصت


تیم خونه به خونه در دیدارهای اخیر امتیازات حساسی را از دست داده و به واسطه همین امتیازات از دست رفته از مدعیان فاصله گرفته است. خونه به خونه اگر می خواهد دوباره موقعیت صعود پیدا کند باید در بازی های پیش رو بهتر از مدعیان عمل کند. دیدار با فولاد یزد سخت خواهد بود به این خاطر که حریف در خطر سقوط قرار دارد و همه توان خود را بکار می گیرد که دست پر میدان را ترک کند.


خیبر خرم‌آباد - نساجی مازندران
دوباره مسگر ساروی و دوباره امتیاز


خیبر خرم آباد نزدیک ترین تیم به منطقه خطر است و برای اینکه شانس بیشتری برای ماندن در جدول بازی ها پیدا کند باید دست کم در بازی های خانگی پیروز از میدان خارج شود. حریف خیبر خرم آباد در این بازی نساجی مازندران است که بعد از سه بازی دوباره با حسین مسگر ساروی به میدان خواهد آمد. نساجی پیش تر با حسین مسگر ساروی در 6 بازی 13 امتیاز کسب کرده بود.


مس رفسنجان - مس کرمان
دربی کرمان


سه امتیاز این دیدار برای مس کرمان حیاتی تر از مس رفسنجان است به این دلیل که مس کرمان در رتبه پنجم جدول و در فاصله 4 امتیازی با صدرنشین، یکی از مدعیان صعود به لیگ برتر است اما مس رفسنجان در میانه های جدول قرار دارد و نه مدعی صعود به لیگ برتر است و نه خطر سقوط به دسته پایین تر را احساس می کند. شاید به همین خاطر با دغدغه کمتری به نسبت مس کرمان بازی کند.


ملوان بندرانزلی - گل‌گهر سیرجان
3 امتیاز به جای کسر 6 امتیاز


این بازی یک بازی شش امتیازی و حیاتی برای هر دو تیم است. چون هم ملوان مدعی صعود به لیگ برتر است و هم گل گهر سیرجان. در حالی که اعلام شد احتمال کسر 6 امتیاز از تیم ملوان وجود دارد امروز شاگردان محمد مایلی کهن همه توان خود را بکار می گیرند که سه امتیاز بازی را از آن خود کنند. در آنسوی میدان باید به این نکته اشاره کرد که تیم وینگو تهاجمی ترین تیم دسته اول است و امتیازگیری در خانه حریف را بلد است.


بادران تهران - اکسین البرز
حسرت و افسوس


بادران در بازی هفته قبل در برابر مس کرمان یک پنالتی و سه امتیاز حساس را از دست داد تا کارش برای صعود به لیگ برتر از دست شود. اگر قرار به تکرار این گونه امتیازدهی باشد حسرت و افسوس برای بادران باقی می ماند. مصاف امروز بادران با تیم اکسین خواهد بود که هنوز امیدهای خود را برای صعود به لیگ برتر از دست نداده است. سه امتیاز این بازی برای هر دو تیم حائز اهمیت است.


پارس جنوبی جم - نفت مسجدسلیمان
بدون شکست


پارس جنوبی جم تیم سوم جدول با پیروزی در این دیدار شانس بیشتری برای صعود به لیگ برتر پیدا خواهد کرد. این تیم 13 هفته است که نباخته اما با وجود میزیانی کار آسانی را پیش رو ندارد چون نفت مسجد سلیمان تیم نزدیک به منطقه خطر است و نمی خواهد از این بازی دست خالی میدان را ترک کند. پیروزی در این بازی حتی ممکن است منجر به صعود تیم پارس جنوبی به رده دوم جدول شود.


استقلال اهواز - راه‌آهن تهران
در حسرت امتیاز دو رقمی


امتیاز استقلال هنوز دو رقمی نشده است و با این وجود بی شک برای ماندن در جمع تیم های دسته اولی کار سختی و شاید هم غیر ممکنی را پیش رو دارد. راه آهن که تصور می شد باخت هایش ادامه داشته باشد با آمدن سیروس دین محمدی شرایط خوبی پیدا کرده و چه بسا امروز هم برای برد بازی کند. نیت دو تیم برای پیروزی این بازی را زیبا خواهد کرد. هر چند که این نیت برای بهبود وضعیت است نه صعود به لیگ برتر.


برنامه بازی های هفته بیست و چهارم از این قرار است:


دوشنبه: 25 بهمن

14: خونه به خونه مازندران - فولاد یزد (هفتم تیر بابل)
داور: علی صفایی کمک ها: محمد بوالحسنی و موسی مه آبادی
14: خیبر خرم‌آباد - نساجی مازندران (تختی خرم آباد)
داور: شاهو اصلانی کمک ها: کورورش کریمی و هیوا بهمنی
14: مس رفسنجان - مس کرمان (شهداء رفسنجان)
داور: محمدرضا اکبریان کمک ها: حسین مرادی و علی احمدی
14: ملوان بندرانزلی - گل‌گهر سیرجان (تختی انزلی)
داور: پیام حیدری کمک ها: براتعلی مولوی و محمدرضا طالبی
14: بادران تهران - اکسین البرز (کارگران تهران)
داور: احمد صالحی کمک ها: سعید قاسمی و هادی طوسی
14:15 پارس جنوبی جم - نفت مسجدسلیمان (تختی جم)
داور: محسن سیمن کمک ها: جواد قنبریان و وحید سیفی
14:30 استقلال اهواز - راه‌آهن تهران (تختی اهواز)
داور: رضا عادل کمک ها: امیرمحمد داودزاده و علی الفتی


سه شنبه: 26 بهمن


14: آلومینیوم اراک - سپیدرود رشت (امام خمینی اراک)
داور: روح اله شریفی کمک ها: محسن سلطانی و موسی محمدی راد
14: فجرسپاسی شیراز - ایرانجوان بوشهر (شهید دستغیب شیراز)
دار: احمد موسوی کمک ها: داریوش صابر مطلق و فرهاد فرهادپور