اکنون وقت پاسخگویی دولت است. دولت باید جواب دهد چرا نتوانسته به وعده هایی که داه عمل کند. آیا شرایط برای کار مهیا نبوده؟ آیا ضعف مدیریتی خودشان باعث حل نشدن مشکلات بوده؟ یا اینکه زمان انتخابات وعده های غیر طبیعی و غیر قابل اجرا به مردم داده اند؟

به گزارش مرور نیوز به نقل از استادنیوز علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و مرکزی در مجلس شورای اسلامی به تحلیل عملکرد دولت یازدهم در آستانه انتخابات و بررسی شرایط سیاسی کشور پرداخت.

سلیمی در رابطه با عملکرد دولت یازدهم طی این چهار سال اظهار داشت: هر دولتی تشکیل می شود از یک سری اقدامات و خدمات که در کنارش معایب و نواقصی هم وجود دارد. اینکه کل عملکرد دولت یازدهم را زیر سوال ببریم و سیاه نمایی کنیم کار درستی نیست و اینکه بخواهیم دفاع بدون منطق داشته باشیم و همه چیز را سفید ببینیم هم اقدام مطلوبی نیست.

وی ادامه داد:ما باید واقع گرا باشیم. دولت در سال ۹۲ یک سری وعده هایی داد که در حال حاضر روی زمین مانده است. دولت در مورد اشتغال به مردم وعده های بزرگی داد. الان در بحث اشتغال در چه وضعی قرارا داریم؟ ما شاهد بدتر شدن وضعیت در این زمینه هستیم. در مورد رونق اتصادی وعده های بسیاری به مردم داده شد اما همین امسال ۱۳۵ واحد اقتصادی در حوزه انتخابی بنده که آماده شروع به کار هستند به دلیل کمبود بودجه نتوانستند فعالیتشان را آغاز کنند. کارخانجات قدیمی پشت سر هم در حال ورشکستگی است. دولت وعده داد فراجناحی عمل می کند اما واقعیت این است که در این انتخابات رویکردی کاملا یکطرفه اتخاذ کرده و اصلا نمی‌شود اسم اینگونه اقدامات را فراجناحی گذاشت.

وی در ادامه افزود:دولت وعده داد ارزش پول ملی را به حالت قبلی برمی‌گرداند ولی واقعیت این است که ارزش پولی ما نه تنها بهبودی را حس نکرده بلکه دچار کاهش نیز شده است. دولت یازدهم وعده داد عزت را به پاسپورت ایرانی برمی‌گرداند. اما در عمل دیدیم ارزش پاسپورت ما پایین تر آمد حتی منتخب دولت جمهوری اسلامی از ورود به آمریکا منع شد. از دیگر نقاط ضعف این دولت در عرصه روابط خارجی می‌توان به حادثه منا و اقدامات منفعلانه دولت در مواجهه با این قضیه اشاره کرد. دولت وعده داد در روز اول اجرای برجام تمامی تحریم ها لغو می‌شود اما تعداد زیادی از تحریم ها به قوت خود باقی مانده است. حتی بعد از برجام هم با تحریم اشخاص جدید مواجه هستیم.

سلیمی در ادامه خاطر نشان کرد:اکنون وقت پاسخگویی دولت است. دولت باید جواب دهد چرا نتوانسته به وعده هایی که داه عمل کند. آیا شرایط برای کار مهیا نبوده؟ آیا ضعف مدیریتی خودشان باعث حل نشدن مشکلات بوده؟ یا اینکه زمان انتخابات وعده های غیر طبیعی و غیر قابل اجرا به مردم داده اند؟ آقای روحانی از اول فروردین تا کنون چند سفر استانی رفته اند؟ چرا این سفرها تا قبل از این انجام نمی‌شد؟ آیا غیر از این است که سرکشی ها برای سفرهای تبلیغاتی و استفاده از امکانات دولتی در جهت تبلیغات صورت می گیرد؟ نکند اقای روحانی جوان شده است که یک دفعه اینقدر به تکاپو افتاده است. اینها مصداق استفاده از اموال دولتی در جهت مصارف شخصی است. دولت باید در این زمینه ها شفاف سازی های لازم را انجام دهد و پاسخگوی سوالات مردم باشد. دولت در حال حاضر رسانه های زیادی را دراختیار دارد و فقط مشغول بیان نقاط قوت خود است.

نماینده مردم محلات در پایان درباره ی میزان مشارکت مردمی در انتخابات پیش رو خاطرنشان کرد:امیدوارم انتخاباتی با فضای آزاد را شاهد باشیم. مردم باید با تحقیق و چشمانی باز کاندید مورد نظر خود را انتخاب کنند. در مجلس شورای اسلامی معاون پارلمانی برای نمایندگان یک لیست درست کرده و افراد منتقد دولت و حامی دولت را از هم جداسازی می کند. این اقدامات کار درستی نیست و امیدوارم در آینده شاهد اصلاح اینگونه رفتارها باشیم. در همین راستا بنده میزان مشارکت مردم را در این انتخابات بالا ارزیابی می‌کنم. مردم به نظام و انقلاب علاقه مند هستند. درست است که در راه‌پیمایی ۲۲ بهمن سال گذشته از مسئولین ابراز گله مندی کردند اما قطعا حساب حکومت را ناکارآمدی مدیران جدا می کنند.