وقتی رهبر بزرگ انقلاب با صراحت نظر دادند و بیان شد که مصلحت نیست آقای احمدی نژاد در انتخابات حضور پیدا بکنند ایشان باید می پذیرفتند. شاید از نظر بعضی ها منظور حضرت آقا عدم حضور شخص خود احمدی نژاد بود ولی از نظر من رهبری منظورشان عدم حضور کلی آقای احمدی نژاد در انتخابات و ورود نکردن به این صحنه به هر شکلی بود.

به گزارش مرور نیوز و به نقل از استاد نیوز اسحاق طاهری به تحلیل شرایط انتخابات آینده پرداخت: طاهری در رابطه با شانس پیروزی آقای روحانی باتوجه به کارنامه چهار ساله دولت یازدهم افزود:درباره توفیق ایشان در انتخابات، عوامل مختلفی را باید در نظر گرفت. از طرفی شرایط اقتصادی کشور و ضعف هایی که در این حوزه دیده می شود و مردم هم معمولا این شرایط را به دولت حاضر نسبت می دهند. تصور مردم این است که دولت در زمینه اقتصادی کارآمدی لازم را نداشته و انتظاراتشان برآورده نشده است. ازاین رو، احتمال پیروزی مجدد آقای روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ضعیف است. اما باید صبر کرد و دید که روحانی در این مدت باقی مانده چه چیزهایی در دست دارد و می خواهد رو کند که البته ما از آنها خبر نداریم.

از طرف دیگر رقبای ایشان نیز مهم هستند. یعنی این که چه رقیبی می آید و آیا می تواند ضعف های موجود را از بین ببرد یا نه. به همین خاطر نمی توان پیش بینی قطعی کرد که ایشان رای می آوردند یا خیر. نظر بنده این است که در مجموع با سابقه ای که ما از رؤسای‌جمهور پیشین داریم، احتمال رای آوردن ایشان تقریبا حدود ۶۰ در صد است.

وی درباره کاندیداتوری آیت الله رئیسی و شانس پیروزی ایشان اظهار داشت:بنده فکر می کنم شانس پیروزی آقای رئیسی بسیار پایین باشد. یکی از ضعف هایی که ما در حوزه ریاست جمهوری با آن مواجه می شویم که خود آقای روحانی هم شامل این مشکل بود این است که معمولا آقایان مدیریت کلان را تجربه نکردند و محک نخورده اند. حجت الاسلام رئیسی به لحاظ مدیریت کلان، چهره شناخته شده ای نیستند ولی بازهم باید ببینیم در آینده چه اتفاقاتی رخ خواهد داد و دیگر رقبا چه کسانی خواهند بود . مقام ریاست جمهور محل آزمایش نیست. عدم توفیق رئیس جمهور قابل جبران نیست. مردم دیگر به چهره هایی که مدیریت کلان را امتحان نکرده باشند، استقبالی نشان نمی دهند.

اسحاق طاهری درخصوص اقدامات اخیر احمدی نژاد و اعلام کاندیداتوری او اذعان داشت:وقتی رهبر بزرگ انقلاب با صراحت نظر دادند و بیان شد که مصلحت نیست آقای احمدی نژاد در انتخابات حضور پیدا بکنند، ایشان باید می پذیرفتند. شاید از نظر بعضی ها منظور حضرت آقا عدم حضور شخص خود احمدی نژاد بود ولی از نظر من رهبری منظورشان عدم حضور کلی آقای احمدی نژاد در انتخابات و ورود نکردن به این صحنه به هر شکلی بود. نظر رهبری این است کسانی که باعث خدمت و منشا آن در جمهوری اسلامی بودند به عنوان ذخیره نظام باقی بمانند. ورود نسنجیده آنها، اقدامی غیر مباشری وسبب خدشه دار شدن اعتبارشان می گردد کهاین در نهایت منجر به تشتت و چند دستگی می گردد و اتحاد ملی آسیب ببیند. اینها خسارت های غیر قابل جبران است. آقای احمدی نژاد اگر به این صورت هم ورود پیدا نکنند، می تواند به عنوان کسی که هشت سال خدمتگزار این کشور بوده و زحمات بسیاری هم کشیده، به وحدت ملی کمک کند. این قطعا در پرونده ایشان به عنوان یک عمل ارزشمند باقی خواهد ماند. اما ورود وقتی اتفاق افتاد تبعاتش را دیگر نمی شود پیش بینی کرد و از دست خود ایشان هم خارج است.

طاهری در پایان درخصوص میزان مشارکت مردم در انتخابات باتوجه به وجود برخی نارضایتی ها اضافه کرد: از اول انقلاب تا کنون آن چیزی که برای ما مشخص شده، نقش مردم و مشارکت کم نظیر مردم در عرصه های دفاع از انقلاب بوده. بنده معتقدم مردم در این انتخابات مشارکت بسیار قابل توجهی خواهند داشت. ممکن است کسی در این انقلاب کوتاهی یا اشتباهی کند ولی مردم اصل این نظام را که امام پایه گذاری کرد، این همه شهید داده شد و رهبری برایش این همه زحمت کشیده است را قبول دارند. مردم حساب نظام را از افراد جدا می دانند. فکر می کنم آنها در این انتخابات کاستی های اقتصادی را به پای نظام نمی نویسند و با شرکت فعال خود اصل نظام را تایید خواهند کرد و مسئولیت سنگینی را هم روی دوش منتخب خواهند گذاشت که در انجام کارهای خودش تمام تلاشش را بکند.