ممکن است اگر رای بدهیم سوئیس و آلمان نشویم ولی اگر رأی ندهیم کره شمالی و ونزوئلا می‌شویم. به همین خاطر برای اینکه دوباره دچار تحریم‌های خوف‌ناکی که در چند سال پیش وجود داشت نشویم و جلوی بهره بردن و مال اندوزی عده‌ای زالو صفت را بگیریم، دوباره باید به پای صندوق‌های رأی بیاییم و به آقای روحانی رأی اعتماد دهیم.

به گزارش مرور نیوز جواد مسعودی، استاد دانشگاه پیام نور سمنان در مورد انتخابات ریاست جمهوری سال۹۶ بیان کرد:«این مناظرات را یک بازار گرمی برای جمع‌آوری آراء می‌دانم. اگر میان بد و بدتر مانده باشیم، باید بد را انتخاب کنیم. اینکه منتقدین دولت، به راحتی حمله می‌کنند و هیچ برنامه‌ای ارائه نمی‌دهند، از جمله آقای قالیباف، دقیقاً هر سؤالی که از آنها می‌پرسند، نوک پیکان را به دولت می‌گیرند و مسائلی که مربوط به مشکلات دولت قبل می‌باشند را به این دولت نسبت می‌دهند. در حالی که اگر بنده در آنجا بودم، می‌گفتم ایراداتی که می‌گیرید، قبول؛ اما هیچ دولتی نبوده که بدون ایراد باشد. شما خود چه برنامه‌ای دارید؟پنج میلیون شغل را چگونه می‌خواهید به سرانجام برسانید و از چه منابعی هزینه آن را می‌خواهید تأمین کنید؟به قول آقای هاشمی‌طبا می‌توان یک قالب خشت به طرف بدهیم و بگوییم شخم بزن.آنگاه این می‌شود ایجاد شغل؟!؟!

عملکردشان در حوزه‌هایی که داشته‌اند چگونه بوده است؟برای مثال آقای قالیباف در یک کلانشهر درگیر مشکلات است و نمی‌تواند آن را حل کند، چطور می‌خواهد کشور را اداره کند؟ لذا من معتقدم کسی که می‌خواهد رییس جمهور شود، بیاید و برنامه خود را ارائه دهد».

وی در ادامه تصریح کرد:«بنده منتصب به جناح اصولگرایی افراطی نیستم اما آقای میرسلیم را از حزب مؤتلفه بیشتر می‌پسندم. به این دلیل که برنامه‌هایش را می‌گوید و حتی از آقای رئیسی هم ایراد گرفت. مهم برنامه‌هایش است. آقای هاشمی‌طبا هم همچنین.گرچه احتمال ریاست‌جمهوری آنها کمتر از ده‌درصد است. اگر در یک مناظره واقعی بنشینند و دقیقاً به سؤالی که از آنها پرسیده می‌‌شود‌، پاسخ دهند و برنامه‌های خود را ارائه دهند و به یکدیگر حمله نکنند، با این حساب این دو نفر خوب عملکردند و حمایت‌های خود را هم به جای خود انجام دادند. معتقدم که آقای روحانی مجدداً با رأی خوبی رئیس جمهور می‌شود و این‌ رقابت‌ها برای این است که مردم به‌پای ‌صندوق‌های رأی بیایند. آقای جهانگیری قطعاً کنار می‌کشد. برنامه های خود را اعلام کرد و دقیقاً استراتژی‌های روحانی را ارائه کرد و به عنوان پشتیبان دولت آمد.از آقای روحانی انتظار نمی رفت که وارد این تشنج‌ها شود. آقای میرسلیم هم به احتمال زیاد به‌نفع آقای رئیسی کنار می‌رود و آقای هاشمی طبا هم به نفع آقای روحانی. به نظر بنده سه نامزد تا آخر می‌مانند،آقایان روحانی، رئیسی و قالیباف. با توجه به اینکه دو اصولگرا در یک سمت و یک اصلاح‌طلب در سمت دیگر داریم، باعث ریزش آراء اصولگرایان شده است و روحانی با رأی بالا رئیس‌جمهور خواهد شد».

استاد دانشگاه پیام نور سمنان درخصوص دو مرحله ای شدن انتخابات اذعان نمود:«احتمال دومرحله‌ای شدن به دلیل وجود آقای قالیباف ممکن است اتفاق بیفتد. اگر نماند و دونفر در صحنه باشند، تک مرحله‌ای تمام خواهد شد».

وی همچنین در مورد بی‌اخلاقی‌های مناظراتی افزود:«معضل ما این مسائل نیست. معضل ما مراکز متعدد قدرت در کشور است. همان هفده-هجده اسکله‌ای که در کشور معلوم نیست دست چه کسانی است و معلوم نیست چه چیزهایی و چه مقدار وارد می‌کنند. اگر سرنخ آنها را پیدا کنیم به کسانی خواهیم رسید که اصلاً باور نمی‌کنیم. آقازاده‌هایی که سود بسیاری از آن می‌برند. ما مشکلمان این نیست که سند رو کنیم، مشکل مافیای قدرت و اقتصاد و قاچاق است که متأسفانه در دوران تحریم‌ها گسترش پیدا کرد و در حال حاضر مانند اختاپوسی است که ریشه دوانده است.یک مبارزه همه جانبه می‌طلبد تا بتوان آنها را جمع کرد. آقای روحانی به حق می‌گوید که من فقط می‌توانم تعدادی را ورود پیدا کنم و بقیه را نمی‌توانم دخالت کنم و دستم بسته است».

مسعودی اینگونه خاتمه داد :«شعاری در تلگرام دیدم که ((ممکن است رأی بدهیم و سوئیس و آلمان نشویم ولی اگر رأی ندهیم کره شمالی و ونزوئلا می‌شویم)). به همین خاطر برای اینکه دوباره دچار تحریم‌های خوف‌ناکی که در چند سال پیش وجود داشت نشویم و جلوی بهره بردن و مال اندوزی عده‌ای زالو صفت را بگیریم، دوباره باید به پای صندوق‌های رأی بیاییم و به آقای روحانی رأی اعتماد دهیم».