«افرادی که مسائل امنیتی را زیر سوال می بردند جوابگو باشند، موضوعات امنیتی برای تمام کشورها به سبب بازدارندگیش لازم است».

 به گزارش مرور نیوز سلمان خدادادی، نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی درباره حادثه تروریستی مجلس و حرم امام راحل که منجر به شهادت ۱۷ نفر از هموطنان شد، بیان داشت:«افرادی که مسائل امنیتی را زیر سوال می بردند جوابگو باشند، موضوعات امنیتی برای تمام کشورها به سبب بازدارندگیش لازم است».

وی در ادامه اقدام تروریست را اقدام کور دانست که هر گروه و سازمان ضعیفی می تواند انجام دهد و افزود: «سالانه صدها تیم تروریستی وارد کشور می شود که دو تیم آن موفق شد در جای حفاظت نشده دست به اقدامی بزند. کار خاصی نکرده اند و هر پیرزنی می تواند چنین اقدامی انجام دهد».

خدادادی همچنین تعبیر فاجعه برای این اقدام تروریستی را نادرست توصیف کرد و یادآور شد:«حوادث مذکور یک اقدام غیر انسانی توسط همان هایی بود که روزی ۱۷ هزار نفر را در این کشور شهید کردند».

وی همچنین از رسانه ها خواست حمله تروریستی مجلس را بزرگ نکنند و گفت:«چیز بزرگی نبود. فردی می تواند به ساختمان مراجعات مردمی مجلس وارد شود. این اقدام فاجعه نبوده و کار طبیعی است که در بسیاری از کشورها رخ می دهد».

این نماینده مجلس، عربستان را حامی گروه های تروریستی عنوان کرد که با چنین کارهایی امنیت جمهوری اسلامی ایران خدشه دار نمی شود و تأکید کرد:« این اقدام کور داعش با واکنش بسیار سخت جمهوری اسلامی مواجه خواهد شد.

وی حضور مسئولین مختلف جمهوری اسلامی ایران در مجلس شورای اسلامی را نشانگر حساسیت موضوع دانست نه اهمیت آن و تصریح کرد:«اقدام کوری بود که هر گروهی می توانست انجام دهد».

خدادادی همچنین درباره تحلیل های ضد انقلاب مبنی بر این که نظام ایران دست به خودزنی زده است، بیان داشت:«ضد انقلاب غلط کرد. ضد انقلاب همیشه احمق بوده و عقلشان کار نمی کند. همیشه اینجوری هستند. وقتی داعش مسئولیت این کار را بر عهده گرفته چطور تحلیل می کنند کار نظام است!».

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی همچنین در تشریح حادثه تروریستی مجلس با بیان این که تروریست ها به ساختمان مردمی نمایندگان مجلس حمله کردند نه خود مجلس، اضافه کرد:«این مکان محل تجمع و مراجعات مردم بوده و به احترام آن ها کنترل نمی شود تا بتوانند راحت رفت و آمد کرده و نمایندگان خودشان را بینند. نمایندگان نیز بر خلاف سایر کشورها تیم حفاظتی نداشته و آزاد هستند».

وی ادامه داد:«مکان هایی که امروز تروریست ها حمله کردند محل مردمی و عمومی بود. جاهایی که تروریست ها حمله کردند ننه خانم هم می توانست حمله کند. جای حفاظت شده و امنیتی نبود. اگر هم پاسگاه و کلانتری در آن وجود داشته بیشتر به مشکلات مردم رسیدگی می کرد».

خدادادی با یادآوری این نکته که تروریست های بزدل و ترسو به محض حمله ورود به مجلس دست به حمله انتحاری زدند، ادامه داد:«کشتن کارمند، بیل زن و مراجعه کننده ناتوان کاری ندارد».