مربی تیم ملی کبدی کشورمان گفت: بازیکنان ما از نظر تکنیک و تاکتیک نه تنها چیزی کمتر از هندوستان ندارند و فقط باید روی مسائل روحی بازیکنان کار کنیم.

به گزارش مرور نیوز، کیانوش نادریان در خصوص عملکرد تیم ملی کبدی کشورمان در مسابقات جهانی هندوستان اظهار داشت: اولین سالی بود که شایسته‌های کبدی ایران  در یک تیم بودند. مسابقات از سطح بالایی برخوردار بود و تمام کشورها با تمام قدرت در مسابقات حاضر بودند و کشورهای اروپایی نیز از بازیکنان هندی استفاده کرده بودند. در مرحله مقدماتی کره جنوبی در اولین بازی هند را شکست داد و تیم منظمی بود و عملکرد خوبی داشت. تمام تیم‌ها با انگیزه  در مسابقات حاضر شدند و این موضوع بر سطح فنی رقابت‌ها افزوده بود.

وی در ادامه در خصوص دلیل شکست تیم ملی کشورمان در دیدار فینال با وجود برتری در نیمه نخست افزود: بازیکنان ما در دیدار نهایی برابر هند بسیار خوب ظاهر شدند ما در نیمه اول 18 بر 13 جلو بودیم و روند خوبی داشتیم اما جو سالن و حضور پرتعداد تماشاگران هندی از یک سو و مسئله داوری از سوی دیگر در نتیجه تاثیر داشت. در مسابقات جدید  و طبق قوانین هر تیم تنها می‌تواند 5 تعویض داشته باشد اما چون داوری به نفع هند بود در همان نیمه نخست هندی‌ها 7 تعویض انجام دادند و هر چه ما اعتراض کردیم ترتیب اثر داده نشد. به علاوه یک اشتباه بازیکنان در نیمه دوم 3 امتیاز به حریف داد و این اتفاق در بد زمانی افتاد و غیرقابل جبران بود.

مربی تیم ملی کبدی کشورمان به جوانگرایی در تیم ملی کبدی اشاره کرد و گفت: 70 درصد تیم ملی در مسابقات جهانی جوان بودند و 5،6 بازیکن ما با وجود اینکه اولین حضورشان در  مسابقات جهانی بود، در ترکیب اصلی تیم نیز حاضر شدند و با عملکرد خوب خود به جهان و مربیان توانمندی خود را ثابت کردند. اگر این روال شایسته سالاری در تیم ملی ادامه داشته باشد در بازی‌های آسیایی حرف زیادی برای گفتن داریم.

وی به فاصله حداقلی ایران با هند اشاره کرد و تصریح کرد: در حال حاضر توانمندی شکست هندوستان را داریم اما باید به لحاظ روحی روی بازیکنان کار کنیم. بازیکنان ما از  نظر تکنیک و تاکتیک نه تنها چیزی کمتر از هندوستان نیستند و من حاضرم به جرات بگویم حتی بالاتر هستند. باید با توجه به جوان شدن تیم برای شکست هندوستان از نظر روحی و روانی کار زیادی انجام داد.

نادریان در خصوص عملکرد  کیوال چاند سوتار، سرمربی هندی تیم ملی کبدی گفت: وی مربی اولین مربی هندی بود که می‌خواست به ایران کمک کند. زمانی که خودم در تیم ملی  بودم 4 مربی هندی در تیم ملی ایران حاضر شدند که صادقانه تکنیک‌های روز را به بازیکنان آموزش نمی‌دادند اما این مربی به دنبال مدال قهرمانی بود و حضورش را در تیم ملی موثر می‌دانم. او آنالیزور  خوبی است.