سرمربی تیم هندبال ذوب‌آهن گفت: لیگ امسال در سطح بالایی قرار دارد و نمی‌توان تیم قهرمان را از همان ابتدا پیش‌بینی کرد.

به گزارش مرور نیوز، پروانه کوهیان در خصوص شرایط تیم هندبال ذوب آهن در لیگ برتر هندبال و عملکرد این تیم در دو هفته نخست لیگ برتر اظهار داشت: با تمریناتی که داشتیم نیاز به برگزاری مسابقات تدارکاتی کاملا ملموس بود اما از آنجا که ما مسابقات تدارکاتی نداشتیم کار برایمان سخت تر است. این موضوع برای همه تیم‌ها هم وجود دارد و تنها مختص ذوب آهن نیست.

وی در ادامه افزود: ما تیمی داریم که در نهایت می‌توانیم در آن بازیکنان را به دو تیم تقسیم  کنیم که مقابل هم در تمرینات بازی کنند. در این شرایط بازیکنان خوب بازی می‌کنند اما وقتی در جریان مسابقات لیگ برابر تیم دیگری قرار می‌گیرند مشخص است که نیازمند چند بازی هستیم تا آنها به سیستم‌ها عادت کنند.

سرمربی تیم هندبال ذوب‌آهن تاکید کرد: تیم هدف پویان را در هفته اول آنالیز کردیم و برنامه‌ریزی‌ها را انجام دادیم. هر دو تیم برای پیروزی آماده بودند اما بچه‌های من در این هفته بهتر از هفته  گذشته بازی کردند. امیدوارم در هر هفته شاهد عملکرد بهتری از بازیکنانم باشم. ما در هفته بعد باید در اصفهان برابر شهرداری بم به میدان برویم.

کوهیان در خصوص میزان آمادگی تیم ذوب‌آهن تصریح کرد: یکسری از بازیکنان ذوب آهن در سال‌های گذشته به ثامن الحجج پیوسته بودند این بازیکنان در این فصل به خانه و  تیم ذوب آهن بازگشتند. به همین دلیل برای انسجام تیم نیاز به زمان داشتیم و تمرینات را زود آغاز کردیم و کارهای بدنسازی لازم را انجام دادیم.

وی سطح لیگ برترهندبال بانوان در فصل جدید را عالی توصیف کرد و گفت: در این دوره از لیگ سطح تیم‌ها با سال‌های گذشته قابل مقایسه نیست. در فصل گذشته کاملا مشخص بود که کدام تیم قهرمان می‌شود اما در این فصل چیزی قابل پیش بینی نیست و بچه‌های ثامن الحجج در همه تیم‌ها پخش شدند و این باعث شده است تا همه تیم‌ها در سطح مناسبی قرار داشته باشند.

سرمربی تیم ذوب‌آهن در خصوص تاثیر لیگ پویا بر تیم ملی گفت: مربیان تیم ملی از نزدیک بازیکنان را می‌بینند و این فرصت وجود دارد تا از بین بازیکنان بهترین‌ها را انتخاب کنند. ما در هندبال نیاز به بازی‌های تدارکاتی داریم. تیم ملی زحمت زیادی کشیده اما نمی‌توانیم خود را با آسیا مقایسه کنیم. ما در تلاشیم که این فاصله را کم کنیم اما تا زمانی که بازیکنان در بازی‌های تدارکاتی حاضر نشودند موفق نیستیم.

وی در پایان یادآور شد: ما نباید تمرینات را حتی در سطح ملی تعطیل کنیم. وقتی در آستانه اعزام  ملی‌پوشان انتخاب شوند خیلی موثر نیست بلکه باید این بازیکنان در تمام طول سال در اردو باشند. در حال حاضر نهایت تلاش برای موفقیت تیم ملی صورت گرفته است و آینده خوبی را برای این تیم پیش‌بینی می‌کنم. لیگ امسال چهره‌های جدیدی را به تیم ملی هندبال بانوان معرفی می‌کند.

تیم هندبال ذوب‌آهن در هفته دوم لیگ برتر با نتیجه 27 بر 24 هدف پویان جوان قم را شکست داد.