علیرضا تابش با اشاره به عملکرد صالحی امیری تاکید کرد: بی‌گمان ایشان با پشتیبانی اصناف و انجمن‌های فرهنگی هنری و تعامل سازنده با اصحاب فرهنگ و هنر، می‌تواند سیاستهای فرهنگی دولت تدبیر و امید را با قوت و قدرت پیش ببرد.

به گزارش مرورنیوز، علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در عملکرد صالحی امیری وزیر پیشنهادی ارشاد، گفت:به عنوان فردی که طی دو دهه،هم در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هم در سازمان اسناد و کتابخانه ملی سابقه خدمت دارم و با چالش‌ها، فرصت‌ها و تهدیدهای این دو نهاد مهم فرهنگی تا حدودی آشنا هستم،عملکرد سه ساله دکتر صالحی امیری در سازمان اسناد و کتابخانه ملی را موثر و اعتماد آفرین می‌دانم و اصحاب فکر و فرهنگ و فضیلت تاثیر مدیریت ایشان را در این نهاد فرهنگی درک و لمس کرده‌اند.

او ادامه داد: بی‌گمان ایشان با پشتیبانی اصناف و انجمن‌های فرهنگی هنری و تعامل سازنده با اصحاب فرهنگ و هنر، می‌تواند سیاستهای فرهنگی دولت تدبیر و امید را با قوت و قدرت پیش ببرد، آقای صالحی امیری را نماد علم و عمل در حوزه فرهنگ می‌دانم، نگاه استراتژیک به حوزه فرهنگ، تربیت مدیران فرهنگی در دانشگاه و تاسیس انجمن علمی مدیریت فرهنگی ، از جمله ثمرات حضور صالحی امیری در دانشگاه است. هم در محیط دانشگاه در مقام یک استاد و معلم، کار علمی کرده و هم در قامت یک مدیر فرهنگی کارنامه عملی و اجرایی موفقی دارد.

تابش در ادامه با تقدیر از خدمات سه ساله علی جنتی به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: اهالی سینما با روی کارآمدن دولت تدبیر و امید و حضور آقای دکتر علی جنتی که همزمان با بازگشایی خانه سینما بود با انرژی مضاعف نسبت به ساخت آثار دردمندانه اقدام کردند. در این دوره در حوزه اکران، تاسیس گروه هنر و تجربه اتفاق مبارکی بود، همچنین راه اندازی پردیس‌های جدید سینمایی در تهران و برخی استانها و دیجیتالی شدن سیستم نمایش فیلم در سینماها، ترغیب فیلمسازان به تولید مشترک و اکران برخی فیلمها در کشورهای خارجی ، تاسیس و راه‌اندازی مدرسه ملی سینما دستاوردهای سینما در این دوره بود. تنوع ژانرها و سوژه‌های مورد علاقه عموم مردم و بازگشت سینما به سبد خانوار خانواده‌های ایرانی باعث رشد و شکوفایی سینما به لحاظ هنری و اقتصادی از مهمترین دست آوردهای استراتژیک دوره سه ساله آقای جنتی به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت تدبیر و امید ، شمرده می‌شود.
 احیای احترام مجدد به فیلمسازان سینمای نجیب ایران  که در عرصه‌های داخلی و خارجی برای این آب و خاک آبرو و اعتبار کسب کردند، مورد اهتمام ویژه دولت مردان و سازمان سینمایی بود.

مدیرعامل فارابی خاطرنشان کرد: این دوره (سالهای ٩٢تا٩٥) برای سینمای ایران یک دوره گذار بود از نظر تکنولوژی، هم در حوزه تولید و هم در حوزه نمایش فیلم، پایان عمر نگاتیو و پزتیو در سینما با آغاز کار دولت تدبیر و امید تقریبا همزمان شد. به نظر من مهمترین چالش این دولت مدیریت منطقی و قابل دفاع این دوران بود. در حوزه تولید سینمایی انصافا در شرایطی هستیم که وضعیت قابل قبولی داریم. تا پایان مهر ماه سال جاری ۱۴۷ پروژه سینمایی با مضامین مختلف از جمله دفاع مقدس، پایداری، دینی، کودک و نوجوان، تاریخی، کمدی، حادثه ای، اجتماعی و خانوادگی در مراحل مختلف تولید و نمایش قرار دارند. هرچند به رغم رونق در تولید، بخشی از نیروهای پرتوان و خلاق سینما کم کار یا بیکارند و معتقدم با اهتمام صنوف سینمایی ، دولت و صدا وسیما، این نقیصه نیز باید برطرف شود.

 

او ادامه داد:نکته مهم دیگر اینکه تقریبا پشتیبانی فنی فیلم‌ها توسط بخش خصوصی انجام می‌شود و نقش تصدی‌گری دولت و نهادهایی مثل بنیاد فارابی به صفر رسیده است. از دیگر ویژگی‌ها ، رشد قابل توجه اقبال مردم به فیلم دیدن در سالن‌های نمایش فیلم و رونق اقتصادی سینماست که باعث دلگرمی همه دست اندرکاران و فعالان سینما خواهد بود.از دیگر ویژگی‌های دوره وزارت آقای جنتی نسبت به ادوار قبل، فراهم کردن زمینه حضور فیلمسازان جوان موسوم به فیلمسازان اول بود که در نوع خود و کیفیت آثارشان بسیار بارز و ستودنی محسوب می‌شود و شاهد توفیق این فیلمها در داخل و خارج از کشور هستیم.

تابش در عین حال گفت: نکته منفی که در این دوره می‌توان به آن اشاره کرد حضور مستقیم و غیرمستقیم جریانات و گروه‌هایی است که سهم عمده‌ای به موازات نهادهای رسمی مثل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  داشتند که این خود، عرصه را برای تصمیم‌گیران قانونی سخت و سخت‌تر می‌ساخت. با این وجود و به رغم همه تلاشهای دولت و صنوف سینمایی، چالش‌ها و مشکلاتی بر سر سینمای ایران قرار دارد که امیدوارم آقای دکتر صالحی امیری بتواند پس از کسب رای اعتماد، با تعامل ، گفت‌وگو، بردباری و تدبیر، آرامش و اطمینان را در جامعه فرهنگی و هنری تقویت کند و با حضور ایشان شاهد اتفاقات امیدوارکننده‌ای در فضای هنری و فرهنگی کشور باشیم.