رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور از راه‌اندازی 30 پایگاه اورژانس هوایی در کشور خبر داد و گفت: پایگاه‌های شهری، جاده‌ای و روستایی اورژانس افزایش می‌یابد.

به گزارش مرور نیوز، پیرحسین کولیوند در مراسم افتتاح مجهزترین اورژانس هوایی کشور که عصر دوشنبه با حضور معاون درمان وزارت بهداشت و مسئولان استانی در قم برگزار شد، اظهار داشت: فوریت‌های پزشکی بسیار مهم است و وزیر بهداشت نیز آن را در دستور کار خود قرار داده‌ است.

تلفات جاده‌های روستایی زیاد است

وی با بیان اینکه 30 پایگاه اورژانس هوایی در کشور راه‌اندازی شده است، اظهار داشت: پایگاه‌های روستایی اورژانس مهم هستند زیرا متأسفانه بسیاری از تلفات در جاده‌های روستایی رخ می‌دهد و افزایش پایگاه‌های شهری، جاده‌ای و روستایی اورژانس از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دست اقدام است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور با بیان این که در شهر قم چند پایگاه جاده‌ای نیز امروز افتتاح می‌شود، اظهار داشت: اورژانس‌های بیمارستانی ما واقعا شلوغ است و ما باید نگاه ویژه‌تری به آنها داشته باشیم.

کمبود نیرو در اورژانس

وی با بیان این که کار کردن در اورژانس سخت است، ادامه داد: متخصصان اورژانس کارشان بسیار سخت است و ما باید نیروهای انسانی خود را نیز تقویت و توسعه دهیم زیرا با کمبود شدید نیروی انسانی مواجه هستیم.

کولیوند با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم افراد متخصصی را برای کار در اورژانس تربیت کنیم، گفت: بهره‌مندی از نیروی انسانی متدین و توانمند در حوزه درمان اهمیت بسیاری دارد.