چهار طرح عمرانی، خدماتی و درمانی با حضور سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز سه شنبه طی آیینی در شهرهای یاسوج و دوگنبدان در استان کهگیلویه و بویراحمد به بهره برداری رسید.

به گزارش مرور نیوز به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از ایرنا، این چهار طرح شامل کتابخانه مرکزی و سلف سرویس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی در یاسوج، بیمارستان 96 تختخوابی نرگس خاتون و پایگاه هوایی شهر دوگنبدان در گچساران است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این آیین گفت که طرح تحول سلامت با جدیت و قوت بیشتر در کشور ادامه خواهد یافت.
دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی اظهار داشت که طرح جامع نظام سلامت، متناسب با ظرفیت های بومی و منطقه ای در هر استان تدوین شده است.
وی تصریح کرد که تحولات صورت گرفته در حوزه بهداشت و درمان در استان کهگیلویه وبویراحمد به عنوان یکی از استان های هدف طرح تحول سلامت امیدوار کننده بوده و در همه بسته ها، این طرح رشد قابل توجهی داشته است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی یاسوج نیز گفت که حدود 600 میلیارد ریال برای این چهار طرح در استان کهگیلویه و بویراحمد هزینه شده است.
اورنگ ایلامی اظهار داشت که اعتبار هزینه شده برای ساخت کتابخانه مرکزی و سلف سرویس دانشگاه یاسوج به ترتیب 20 و 40 میلیارد ریال است.
وی تصریح کرد که زیربنای کتابخانه مرکزی و سلف سرویس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به ترتیب 2 هزار و 515 و 2 هزار و 400 مترمربع است.
وی افزود که هر 2 طرح جزء مصوبات سفر 24 و 25 مرداد سال گذشته رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت به کهگیلویه و بویراحمد بوده است.
ایلامی مجموع اعتبار هزینه شده برای بیمارستان 96 تختخوابی نرگس خاتون شهرستان گچساران را افزون بر 500 میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: 350 میلیارد ریال از این میزان اعتبار برای ساخت فضای فیزیکی، 100 میلیارد ریال برای خرید تجهیزات بهداشتی و درمانی و 50 میلیارد ریال نیز برای تهیه تجهیزات اداری هزینه شده است.
وی گفت که زیربنای بیمارستان 96 تختخوابی نرگس خاتون در شهر دوگنبدان جنوب استان کهگیلویه و بویراحمد افزون بر 11 هزار و 200 مترمربع است.