متخصص جراحی مغز و اعصاب و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: نخستین مرحله جراحی تومور مغزی کودکان در بابل انجام شد.

به گزارش مرور نیوز، دکتر امیرحسین زهره‌وند اظهارکرد: برای نخستین مرحله جراحی تومور مغزی اطفال در بیمارستان روحانی انجام شد.

وی افزود: بیمار کودک 19 ماهه آملی به نام فرانک میری که با علائم افزایش دور سر همراه با اختلال تعادل در بیمارستان امیرکلا بستری بوده و پس از مشاوره با سرویس جراحی اعصاب با تشخیص تومور بسیار بزرگ کف بطنی 4 و گسترش به مخچه، کاندید جراحی در مرکز روحانی شد.

زهره وند تصریح کرد: طی یک عمل میکروسرژری 11 ساعته در اتاق عمل بیمارستان روحانی، تومور به طور کامل خارج و کودک با حال عمومی خوب به مرکز امیرکلا منتقل و تحت ادامه درمان قرار گرفت.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل، یادآور شد: این نوع جراحی در بابل برای نخستین بار در بیمارستان روحانی انجام شد.

وی گفت: تومور مغزی در اطفال یکی از شایعترین تومورها است و با توجه به سایز و محل و نوع تومور علائم متفاوتی دارد.

این جراح افزود: یکی از شایع‌ترین علائم تومورهای مغزی در دوران شیرخواری علائمی مانند بیماری های گوارشی همچون ریفلاکس، تهوع، استفراغ‌های جهنده و عدم وزن گیری است.

وی اضافه کرد : اختلال تعادل، نقص عصبی، دور سر افزایش یابنده و بی‌قراری و تحریک‌پذیر یا کاهش بینایی از دیگر علائم این بیماری به شمار می‌روند.

این پزشک به والدین، توصیه کرد: در صورت وجود علایم فوق در کودکان باید به پزشک متخصص برای بررسی مراجعه کنند.

زهره وند گفت‌: تومورهای امبریولوژیک مانند مدولوپلاستوم، وگلیوم‌ها (آستروسیتوم و آپاندیموم) و متاستازها از سایر بافت‌ها مانند لوکمی و بیضه از انواع تومورها در این بازده سنی هستند.

وی یادآور شد: با توجه به مجهز شدن مرکز جراحی اطفال بیمارستان روحانی، عمل‌های مشابه جراحی اطفال در این مرکز امکانپذیر می‌شود و دیگر نیاز به انتقال بیماران به مراکز تهران نست.