برای اولین بار در محله‌ حاشیه نشین احمد آباد تبریز، پایگاه سلامت اجتماعی با رویکرد تامین و ارتقای سطح سلامت، کاهش آسیب‌های اجتماعی و اشتغال زایی زنان بد سرپرست افتتاح شد.

به گزارش مرور نیوز، مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی در مراسم افتتاح پایگاه سلامت اجتماعی با بیان اینکه بیش از 400هزار نفر در سکونت های غیر رسمی حاشیه شهر تبریز مستقر هستند، اظهارکرد: علی رغم اینکه شهر تبریز شهر توسعه یافته ای است ولی با این حال مناطق حاشیه نشین یکی از معضلات مهم تبریز به شمار می روند و سازمان بهزیستی با مشکلات اجتماعی این منطقه مواجه است .

محسن ارشدزاده با اشاره به اینکه سکونت در مناطق غیررسمی تهدید جدی برای مردم این منطقه محسوب می شود، گفت : با توجه به اینکه آسیب های اجتماعی یکی از دغدغه های مهم مقام معظم رهبری است، سازمان بهزیستی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی این مناطق طرح های مختلفی در پایگاه سلامت اجتماعی اجرایی می کند .

وی افزود: از مهم ترین اهداف پایگاه سلامت اجتماعی، شناسایی مشکلات و نیازهای اساسی این محلات است و بعد از این مرحله بقیه مسائل به دیگر ارگان های دولتی ارسال می شود تا جهت حل مشکلات پایگاه ها اقداماتی انجام دهند. علاوه بر همکاری سازمان ها در محلات حاشیه نشین، مشارکت مردمی نیز نقش مهمی ایفا می کند .

وی با اشاره به اینکه در آذربایجان شرقی بیش از 26 پایگاه سلامت اجتماعی راه اندازی شده است، یادآور شد: حدود 189 گروه همیار جهت افزایش خدمات و پوشش افراد نیازمند تشکیل شده است که می توانیم از ظرفیت این گروه ها و پایگاه ها برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مناطق حاشیه نشین استفاده کنیم .

وی ادامه داد: از اهداف پایگاه اجتماعی می‌توان ارتقای سلامت اجتماعی از طریق آموزش و تمرین مهارت های زندگی اجتماعی، آگاه سازی نسبت به حقوق و تکالیف شهروندی، پیشگیری از آسیب های اجتماعی و ترویج و تشویق برنامه ریزی مشارکتی برای ارتقای سلامت محله از طریق مشارکت مردمی نام برد .

گفتنی است؛ پایگاه اجتماعی در محله‌ احمد آباد تبریز با حضور رئیس مرکز توسعه‌ امور پیشگیری بهزیستی کشور افتتاح شد.