مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان با اشاره به راهبرد مقام سازی 75 درصد از کلاس های درس استان در برنامه ششم توسعه، گفت: برای تحقق این هدف به 266 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش مرور نیوز، ابوالفضل دربانی افزود: طبق هدف راهبردی برنامه ششم توسعه در استان سمنان 851 کلاس درس باید تخریب و بازسازی و 940 کلاس باید مقام سازی شود.
وی تاکید کرد: افزایش اعتبارات استانی، افزایش اعتبارات ملی و مشارکت بیشتر خیرها و مردم برای تحقق اعتبار 266 میلیارد تومانی ضروری است.
وی تصریح کد: در استان سمنان چهار هزار و 603 کلاس درس وجود دارد که یک هزار و 761 کلاس تخریبی است و یک هزار و 951 کلاس از نظر ظاهری مشکلی ندارد ولی نیازمند مقاوم‌سازی است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان با اشاره به اینکه طبق برنامه چهارم و پنجم توسعه در استان سمنان باید تا 871 کلاس درس تخریبی نوسازی می‌شد، یادآور شد: تا به امروز نوسازی 493 کلاس درس به اتمام رسیده و عملیات نوسازی 62 کلاس درس در حال اجراست و این به مبنای تحقق 57 درصدی مصوبه برنامه چهارم و پنجم توسعه در این استان است.
دربانی با اشاره به اقدامات مناسب دولت تدبیر و امید در زمینه نوسازی کلاس درس، افزود : در دولت یازدهم 83 طرح با 431 کلاس درس به مساحت 701 هزار متر مربع و با اعتبار 52 میلیارد تومان در استان سمنان تکمیل و تحویل نظام آموزشی شده است.
وی گفت: از ابتدای دولت تدبیر و امید هر ماه حدود 1.8 طرح از سوی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان تحویل داده شده است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان، یکی دیگر از اقدامات دولت یازدهم را استانداردسازی سامانه‌های گرمایشی یک هزار و 944 کلاس درس در 329 آموزشگاه استان عنوان کرد و افزود: یعنی از ابتدای دولت یازدهم هر ماه 41 کلاس درس استانداردسازی شده است.
وی با بیان اینکه اعتبارات نوسازی مدارس در دولت یازدهم سیر صعودی داشته و سالانه به طور متوسط اعتبارات نوسازی مدارس سمنان 1.5 برابر رشد داشته است، به کمبود کلاس درس در این استان اشاره کرد و گفت: در مجموع استان سمنان به 459 کلاس درس جدید نیاز دارد که برای احداث آن به 100 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان یادآور شد: بیشترین کمبود کلاس مربوط به مسکن مهر شهر سمنان است که با پیگیری های انجام شده برای رفع این کمبود، احداث پنج واحد آموزشی با 72 کلاس درس در دستور کار قرار گرفته است.
استان سمنان 118 هزار دانش آموز در بیش از 800 واحد آموزشی دارد.