رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیامی به سومین جشنواره علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی که امروزیکشنبه آغاز بکار کرد،گفت:دانشگاه آزاد اسلامی تبلورمشارکت مردم درتوسعه آموزش عالی کشور است که در کنار دولت، وظیفه خطیر تربیت نیروی انسانی را در حوزه های مختلف برعهده دارد.

به گزارش مرور نیوز، سومین جشنواره علوم پزشکی دانشگاه آزاد ( لقمان حکیم) با قرائت پیام آیت الله اکبرهاشمی رفسنجانی و با حضور حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد، محققان، استادان و دانشجویان علوم پزشکی در بیمارستان فرهیختگان گشایش یافت.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این پیام به سابقه دانش پزشکی و مقبولیت حکیمان ایران در ادوار گذشته اشاره کرد و گفت: در تمام سال های پس از اسلام تاکنون علوم پزشکی با تحقیقات دانشمندان ایرانی، مسیر پیشرفت را می پیماید.

در پیام هاشمی رفسنجانی همچنین آمده است:پس از پیروزی انقلاب اسلامی و وقفه ای که برای تحصیلات دانشجویان پیش آمده بود تصمیم نظام با مدد انفاس قدسی امام راحل برآن شد که از اقیانوس اشتیاق مردمی از امکانات خود مردم برای جبران عقب ماندگی های تاریخی فرزندان جوان ایرانی در تحصیلات عالیه استفاده شود که به همین منظور دانشگاه آزاد اسلامی تاسیس شد.

در این پیام تامین نیازهای علوم پزشکی در همه زمینه ها به عنوان اولویت های دانشگاه آزاد عنوان شده و آمده است: امروزه علیرغم اینکه کمتر از 30 درصد حوزه های پزشکی در دانشگاه آزاد حضور دارند 50 درصد تولیدات علمی حوزه پزشکی در این دانشگاه انجام می شود.

سومین جشنواره لقمان حکیم ویژه تحقیقات علوم پزشکی دانشگاه آزاد به میزبانی واحد دندانپزشکی این دانشگاه تدارک یافته است که امروز همزمان با آغاز هفته پژوهش از 34 شخصیت حقیقی و حقوقی برتر پژوهشی علوم پزشکی تجلیل خواهد کرد.