استاندار استان مرکزی گفت: تخریب زحمات دولت قطعا ترک اخلاق است.

به گزارش مرور نیوز، محمود زمانی قمی در آیین افتتاحیه جشنواره گل محلات با بیان اینکه نیاز جدی جامعه امروز دین داری و خوش رفتاری است، گفت: عدهای تصور میکنند با نفی دیگران دیندار هستند، دین همه را برابر می‌داند اما، عده ای تصور می کنند برتر هستند.

وی با تاکید بر اینکه سیاست های منطقی دولت تدبیر و امید و توافق هسته ای تاثیر مثبتی در اقتصاد کشور داشته است، بیان کرد: بسیاری از طرح ها که به دلیل شرایط بد مالی ناشی از عملکرد دولت قبل متوقف شده بود در این دولت به نتیجه رسید و این بداخلاقی است که برای دستیابی به قدرت از این موارد چشم پوشی شود.

استاندار مرکزی با بیان اینکه در شهرستان محلات با ادامه تلاش ها و همت مردم و کارآفرینان و فارغ از این گفته ها باید به شرایط مطلوب تری دست یابیم عنوان کرد: تولید و صادرات بید قرمز که در یکی از روستاهای محلات انجام می شود ظرفیت بین المللی دارد.

زمانی قمی ادامه داد: همچنین برای بهره بردن از 400 محصول روستایی بحث سرمایه گذاری در روستاهای هدف پیگیری می شود که زمینه رونق کسب و کار با محوریت این محصولات فراهم شود.

وی با اشاره به گازرسانی به 9 هزار روستا از مجموع 14 هزار روستای فاقد گاز در عمر دولت تدبیر و امید، عنوان کرد: این اقدامات در شرایطی صورت پذیرفت که دولت شرایط مالی مناسبی نداشت.

استاندار مرکزی با بیان اینکه ما رمال و جادوگر نداشتیم و فارغ از این موضوعات تلاش و حرکت در مسیر صحیح را سرلوحه کار قرار دادیم، عنوان کرد: چرا باید سال 92 را فراموش کنیم، سالی که در آن رسیدن به شرایط امروز را آرزو داشتیم و رشد اقتصادی منفی 0.6 و 0.8 درصد را تجربه می کردیم، فروش نفت با افت قابل توجهی مواجه بود و پرونده ایران در شورای امنیت باز بود.

وی بیان کرد: دولت تدبیر و امید در شرایطی امور کشور را عهده دار شد که رشد اقتصادی امارات در همان سال نصف شد و عربستان با کاهش 66 درصدی رشد اقتصادی مواجه شد و تورم در کاراکاس چند برابر شد ولی ما به رشد اقتصادی دو برابر و تک رقمی شدن تورم دست یافتیم.

استاندار مرکزی عنوان کرد: افرادی که ذره ای انصاف داشته باشند این وضعیت را به درستی قضاوت می کنند. رییس دولت قبل در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل با سه پادشاه سوازیلند، کنیا و کمور دیدار داشت و این در حالی است که سال گذشته رییس جمهور با 14 شخصیت و مقام دولتی ملاقات داشت.

زمانی قمی تاکید کرد: جریان ها باید به نحوی مسائل کشور را مدیریت کنند که در شان جمهوری اسلامی ایران باشد اینکه مردم به چه شخصی رای می دهند به ما ارتباطی ندارد، مردم انتخابگر هستند.

وی در رابطه با کاندیدای انتخابات شورای شهر و روستا نیز عنوان کرد: نظر دولت نظری است که هیات‌های اجرایی اعلام کردند. در همه عرصه های انتخاباتی از همه دفاع می کنم و مدافع حقوق همه هستم و اجازه جفا در حق هیچ فردی را نمی دهم.

وی با اشاره به برگزاری اولین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان در ششم فروردین ماه در یکی از واحدهای صنعتی شهرستان ساوه، عنوان کرد: در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی به 10 هزار و 621 واحد صنعتی استان 717میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد و تولید و صادرات برخی واحدهای تولیدی استان پس از به نتیجه رسیدن برجام حدود 25 تا 30 درصد افزایش یافته است.

استاندار مرکزی ادامه داد: با اقدامات انجام شده صادرات استان مرکزی به 2.5 برابر بیش از واردات رسیده است، حدود 400 میلیون دلار به ذخایر ارزی علاوه بر نیاز استان افزوده شده و 14 شرکت ایرانی با سرمایه گذاران به توافق رسیده اند و سرمایه گذاری های مطلوبی از جمله پروژه احداث نیروگاه سیکل ترکیبی ساوه انجام شده است.