معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی گفت: در سه سال گذشته از محل تخفیف به بیماران خاص، هفت میلیارد تومان توسط دانشگاه علوم پزشکی به این قشر پرداخت شده که دو میلیارد و 400 میلیون تومان آن مربوط به بیماران ام‌اس است.

به گزارش مرور نیوز، سعید شبستری روز پنجشنبه در همایش روز جهانی بیماران ام‌اس بر لزوم توجه بخش‌های مختلف جامعه به مشکلات این بیماران تاکید کرد و افزود:سه هزار و 600 بیمار مبتلا به ام‌اس در استان از خدمات درمانی و بیمه‌ای استفاده می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه متأسفانه بر اساس برخی گزارش‌ها، یک‌سوم از بیماران ام‌اس از همسران خود به دلیل داشتن این بیماری جدا شده‌اند، ادامه داد: برخی از کارفرمایان نیز کارکنان مبتلا به این بیماری را اخراج می‌کنند که چنین رفتارهایی دور از انصاف است.
شبستری اظهارکرد: بر اساس هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، مراکز کاریابی ویژه بیماران خاص با هدف معرفی بیماران خاص به شغل مناسب آغاز به فعالیت خواهند کرد.
وی همچنین مهم‌ترین دستاورد دولت یازدهم را بازگرداندن آرامش به کشور در تمامی حوزه‌ها دانست و گفت: شاید به این دلیل باشد که مردم ایران اسلامی بار دیگر به این دولت، رأی دادند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی اضافه کرد: دولت یازدهم به دلیل فعالیت‌های ارزشمند در حوزه سلامت و درمان به دولت سلامت ‌محور لقب یافته است.
وی اظهار کرد: متأسفانه قبل از این دولت مردم هنگام مراجعه به مراکز درمانی بیش از آنکه به فکر بهبودی کامل عزیزان خود باشند به فکر تأمین هزینه‌های درمانی بودند که پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت؛ این معضلات و مشکلات به پایان رسیده است.