نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: علت اینکه داعشی ها در آمریکا و اسرائیل عملیات تروریستی انجام نمی دهند، این است که خودشان منشأ گروه های تروریستی هستند و کلینتون به صراحت به این موضوع اشاره کرده است.

به گزارش مرور نیوز، حجت الاسلام و المسلمین سیدمهدی قریشی شامگاه چهارشنبه در نشست هم اندیشی علمای اهل سنت آذربایجان غربی با موضوع 'قدس' که در سالن جلسات کمیته امداد امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد، افزود: امروز گروهی به نام اسلام به جای از بین بردن یهودیان، مسلمان کشی به راه انداخته و به دنبال اختلاف افکنی بین شیعه و سنی هستند.
امام جمعه ارومیه با اشاره به روز جهانی قدس گفت: مسئله فلسطین و روز قدس به خاطر ناامنی های منطقه و حوادث تروریستی از سوی داعش در حاشیه مانده و وظیفه علما است که با هوشیاری گفتمان قدس را مطرح کنند.
وی گفت: با توجه به حوادث تروریستی اخیر تهران و حساسیت های موجود، مردم امسال پرشورتر از سال های گذشته در راهپیمایی روز قدس شرکت می کنند و اقتدار، همبستگی و وحدت بین مسلمانان را نشان می دهند.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی به موضوع استهلال برای تعیین عید فطر اشاره کرد و افزود: امید می رود نماز عید فطر در بین مردم شیعه و سنی استان به نماد وحدت بین امت اسلامی در استان تبدیل شود.
به گزارش مرور نیوز، سخنرانی تعدادی از علمای اهل سنت پیرامون موضوعاتی چون قدس، جلوه و نماد مقاومت جهان اسلامی، قدس از منظر قرآن، قدس انقلاب اسلامی و احیا مسأله قدس و قدس رژیم صهیونیستی و جریانات تکفیری از دیگر بخش های این نشست بود.
در پایان این مراسم بیانیه ای نیز توسط علما و روحانیان اهل سنت آذربایجان غربی درباره روز قدس و همچنین عید فطر قرائت شد.