امام جمعه زنجان گفت: بصیرت رمز پیروزی و صلابت انقلاب اسلامی پس از 39 سال است.

به گزارش مرور نیوز، آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه زنجان ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت امام هشتم شیعیان، اظهار کرد: امروز سالروز ولادت با سعادت ولی‌نعمت ما ایرانیان، امام هشتم شیعیان است و حضور جمعی از خدام حرم رضوی، عطر ولایت را در استان پراکنده کرده است.

وی با اشاره به مراسم تنفیذ دوازدهمین رئیس‌جمهور منتخب، تاکید کرد: دوازدهمین رئیس‌جمهور کشور با رای مردم در پای صندوق‌های رای انتخاب شد و با حکم ولی‌فقیه جامع‌الشرایط بر طبق اصل قانون اساسی، تنفیذ شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه سه قیام مهم در عصر حاضر در کشور ما به وقوع پیوسته است، خاطرنشان کرد: این سه قیام شامل قیام مشروطیت، نهضت ملی نفت و انقلاب اسلامی بود که مولفه بصیرت مهم‌ترین شاخصه در پیروزی انقلاب اسلامی بود که در دو قیام قبلی وجود نداشت.

وی افزود: عدم وجود بصیرت در قیام مشروطیت و عدم دشمن‌شناسی باعث شد دشمن در بین رهبران قیام نفوذ کرده و مردم از ادامه فعالیت مایوس شوند و در نهایت این قیام با شکست روبه‌رو شد ولی در انقلاب اسلامی با وجود بصیرت این قیام به پیروزی رسید و طی 39 سال همچنان با قدرت بر سر آرمان‌های خود ایستاده است.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه امروز در تقویم کشور روز حقوق بشر و کرامت انسانی و فرهنگ عمومی نامیده شده است، تاکید کرد: هیچ دین و مذهبی به اندازه اسلام به انسان کرامت نداده است و امروز عده‌ای که خود این حق را زیر پا می‌گذارند، از جمله آمریکا، صلاحیت صحبت در این مورد را ندارند.

وی افزود: در سال 1945 میلادی در چنین روزهایی آمریکا شهرهای ناکازاکی و هیروشیما را بمباران اتمی کرد و 165 هزار انسان بی‌گناه را به قتل رساند که آثار منفی این بمباران هنوز هم در نسل‌های بعدی مشاهده می‌شود که این مسئله نمونه بارز نقض حقوق بشر است.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با تبریک فرا رسیدن 17 مرداد، روز خبرنگار گفت: این روز سالروز شهادت شهید صارمی و تعدادی از دیپلمات‌های ایرانی به دست طالبان در افغانستان است و خدا قوت به همه خبرنگارانی که در این حرفه مقدس در جهت بالا بردن آگاهی عمومی فعالیت می‌کنند.