استاندار اردبیل با اشاره به خدمات دولت در این استان گفت: هم اکنون یک میلیارد و 400 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی و اسلامی برای اجرای طرح های عمرانی و تولیدی در استان در حال هزینه است که اختصاص این میزان مبلغ در تاریخ منطقه بی سابقه است.

به گزارش مرور نیوز ازپایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ دکتر مجید خدابخش در نشست با فرمانداران استان اردبیل افزود: دولت این سرمایه گذاری وسیع را در حالی در استان در دست اجرا دارد که با مشکلات مالی و تحریم های اقتصادی مواجه بوده و این خدمات نباید نادیده گرفته شود.

او بیان کرد: با پیگیری های دولت یازدهم از صندوق توسعه ملی یک میلیارد دلار برای اجرای طرح مهار آب های مرزی و 350 میلیون دلار برای تکمیل نیروگاه سبلان اختصاص داده است.

دکتر خدابخش اضافه کرد: درحال حاضر شش طرح سدسازی با میانگین 65 درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان سال 97حدود80 هزار هکتار از اراضی کشاورزی دیم استان را به آبی تبدیل خواهد کرد و 2 سدعمارت واحمدبیگلو هم امسال آبگیری می شود.

استاندار اردبیل با اشاره به برخی تبلیغات رسانه ای در بزرگنمایی مشکلات استان از جمله راه آهن اظهار داشت: قطار شرط لازم برای توسعه استان است اما کافی نیست و نباید به گونه ای باشد که تمام خواسته استان تکمیل راه آهن باشد و پس از چندین سال با تکمیل آن شاهد گرفتاری های اقتصادی و مشکلات بیکاری جوانان باشیم.

او افزود: سرمایه گذاری مهمترین شاخص توسعه است و اقدامات ثمر بخشی در جلب سرمایه گذاران بخش خصوصی و نیمه دولتی انجام گرفته است و شرکت سرمایه گذاری شاهد ، بنیاد علوی و بنیاد برکت از آن جمله است.

دکتر خدابخش ادامه داد: بنیادبرکت 400میلیارد ریال برای رونق تولید و اشتغال، توسعه مناطق محروم و دیگر زمینه ها در استان اردبیل هزینه کرده است.

وی با بیان اینکه تصویب منطقه آزاد تجاری و صنعتی استان و تعیین تکلیف و جذب سرمایه گذار منطقه ویژه اقتصادی نمین از دیگر اقدامات دولت در جهت توسعه اقتصادی استان است ، بیان کرد:استان اردبیل تنها استان محروم از پارک علم و فناوری بود که در سالهای گذشته مجوزهای لازم اخذ و با ایجاد این پارک بیش از 50 شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری استان مستقر و ردیف اعتباری ویژه را به خود اختصاص داد.

استاندار اردبیل از تکمیل و شروع به کار رادیو تراپی استان خبر داد و گفت: خرید بالگرد امداد جمعیت هلال احمر استان با هزینه بالغ بر 50 میلیارد تومان نقش بسزایی در نجات مصدومان و بیماران ایفا کرده است.

طرح های راهسازی و راه ارتباطی ماجولان - ماسوله ، برگزاری مسابقات ورزشی بین المللی در استان، اکتشاف پهنه های معدنی از دیگر مواردی بود که استاندار اردبیل به آن اشاره کرد.

دکتر خدابخش هفته دولت را فرصت مناسب برای بیان تلاش ها و گام های ارزشمند دولت دانست و گفت:طرح های عمرانی نیمه تمام برای تکمیل و افتتاح در هفته دولت آماده شود.

در این نشست که معاونان استاندار اردبیل نیز حضور داشتند فرمانداران شهرستان های استان گزارشی از اقدامات خود در خصوص تولید و اشتغال بیان کردند‌.