نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان با اشاره به کابینه پیشنهادی دولت دوازدهم گفت: نمایندگان مجلس به وزرایی در حد اعلای صلاحیت رای اعتماد دهند.

به گزارش مرور نیوز، آیت الله غیاث الدین طٰه محمدی امروز در خطبه های نماز جمعه شهر همدان با تاکید بر اینکه رئیس جمهور باید افراد صالحی برای کابینه وزیران گزینش کند اظهار کرد: امیدواریم رئیس جمهور و نمایندگان افرادی که در حد اعلای صلاحیت هستند را روی کار بیاورند.

وی با بیان اینکه بحث سلامت همگانی نه فقط به سلامت انسان بلکه تمام مخلوقات مرتبط است، عنوان کرد: یکی از نام‌های مبارک خداوند سلام است و خداوند چتر سلامت را از ازل تا ابد بر سر مخلوقات خود پهن کرده اما سلامت انسان از همه چیز مهمتر است.

طه محمدی با اشاره به ضرورت طرح مسأله سلامت گفت: در سال تعدادی معلولان در کشور متولد می‌شود، البته تا جایی که پزشکان تشخیص دهند جنین بیماری دارد و باعث دردسر جامعه، والدین و خود بچه شود مراجع تقلید هم اجازه سقط می‌دهند اما در همه بیماری های جسمی این تجویز وجود ندارد.

وی با بیان اینکه گاهی وجود بچه باعث مرگ مادر می شود بنابراین تکلیف این موضوع را فقیه مشخص می‌کند، خاطرنشان کرد: ناقص الخلقه بودن فقط جسمی نیست بلکه ناقص الخلقه فکری، روحی و دینی نیز داریم.

امام جمعه همدان تصریح کرد: گاهی کودکی به علت اشتباهات پدر و مادر از جمله نطفه، لقمه و شیر حرام با خوی و خصلت های خطرناک و عیب و علت های فاحش روحی، فکری و عقیدتی به دنیا می آید به طوریکه این بچه سلامت تولد ندارد و از ابتدا مشکل وجود دارد در این صورت تکلیف والدین در این مواقع بسیار سنگین می شود.

وی یادآور شد: شهیدانی که در راه انقلاب داده ایم حلال زاده هستند و منافقانی که ١٧هزار نفر را به رگبار بستند یا لقمه یا نطفه یا شیر آنها حرام بوده است بنابراین وقتی پدران و مادران تمام دستورات دینی را رعایت کنند به طور قطع فرزندی چون شهید بهشتی متولد می شود.

وی اظهار کرد: امام صادق(ع) می فرمایند کسانی که خمس نمی پردازند باعث حرام شدن نطفه بچه می شوند.

وی در خطبه های دوم تصریح کرد: وجود آل سعود، نیروهای تکفیری و طالبان معلول نطفه حرام و عدم سلامت اخلاقی پدر و مادر است بنابراین با رعایت حلال و حرام خدا و داشتن خانواده هایی سالم سلامت جامعه نیز تضمین می شود.

طه حمدی با اشاره به وقایع یمن تصریح کرد: وقایع یمن طبیعی نیست و میکروب وبا را آمریکایی ها به عنوان جنایتکاران دنیا پخش کرده اند.