زرگرپور گفت: مدیریت استان بر تعامل سازنده، هم‌افزا و هدفمند با 106 شورای شهر استان اصفهان تاکید دارد و اگر این تعامل به طور کامل برقرار شود یک دوران طلایی در همکاری و تعامل مدیریت استان و حکومت محلی خواهیم داشت که می توانیم نیروی خود را در جهت هم افزایی و حل مشکلات بکار گیریم.

به گزارش مرور نیوز از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، زرگرپور در آیین افتتاحیه پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهارداشت: متاسفانه در مباحث مربوط به شوراهای اسلامی شهر جایگاه مرحوم هاشمی رفسنجانی و اثری که ایشان در دوره ی دوم دولت سازندگی در شکل گیری شوراها و آیین نامه های آن داشتند و نقش اساسی ایشان در امر شوراها کمتر مورد توجه قرار می گیرد که جا دارد از ایشان در این رابطه یاد شود.

استاندار اصفهان در ادامه با تقدیر از فعالیت های شورای چهارم، اظهارداشت: شورای چهارم با وجود دارا بودن گرایش های سیاسی متنوع ولی در مسائل اجرایی و کاری اختلاف نظرهای سیاسی خود را وارد نمی کردند و در مسائل شهری تلاش مستمر و کارشناسانه داشتند و علیرغم مشکلات، از جمله شوراهای موفق بودند و اقدامات شهری زیادی را به انجام رساندند.

مدیر ارشد استان با بیان اینکه در برخی از مواقع اختلاف نظراتی با مدیریت استان وجود داشت، تصریح کرد: مدیریت استان همواره از شورا و حرکت شورایی حمایت کرد و تلاش نمودیم که در مسائل شهری یاری دهنده باشیم و آرزو دارم این افراد در زندگی شان موفق باشند و خدمتشان در این دوره توشه ای برای آخرت آنان باشد.

زرگرپور با بیان اینکه املای نوشته شده حتما غلط هایی نیز دارد، افزود: ممکن است که نقدها و ایراداتی نیز بر عملکرد شورا مطرح باشد ولی این نقدها نباید فقط برای آسیب رسانی باشند بلکه باید نگاه به آینده داشته باشیم و اگر همیشه به نقد کردن بپردازیم فرصتی برای کار باقی نخواهد ماند.

رسول زرگرپور با تشکر از اقدامات شهرداران اسبق اصفهان گفت: همانطور که اصفهان شهر نمونه و مرجع است همیشه شهرداران اصفهان نیز نمونه بوده اند و دکتر سقائیان نژاد و دکترجمالی نژاد هر دو از منظرهای مختلف زحمات زیادی برای اصفهان کشیدند که جای تقدیر دارد.

وی ضمن تبریک انتصاب دکتر جمالی نژاد به عنوان شهردار یزد، افزود: به جد به شورای شهر یزد توصیه کردم که از ظرفیت ایشان استفاده نمایند و ما نیز برای آقای جمالی نژاد در مسئولیت جدید آرزوی توفیق داریم.

انتظار مردم از شورای پنجم فقط یک جمله است: کار ، کار و کار

استاندار اصفهان با بیان اینکه شورای پنجم با بلوغ سیاسی و تخصصی بالایی که دارند همیشه حرکت رو به جلو خواهند داشت، افزود: در انتخابات شورای شهر یک لیست به صورت کامل رای آورد و این نشان می دهد که انسجام در این شورا حرف اول را می زند و مردم اعلام کردند از این شورا کار، کار و کار و توسعه و عمرانی شهر را می خواهند.

زرگرپور با اشاره به اینکه افراد کار بلد و با تجربه ای در این شورا حضور دارند، افزود: ما به این شورا امید زیادی داریم و امیدواریم این شورا، شورایی نمونه، پرکار و پرتلاش باشد چراکه اصفهان در کنار ظرفیت های بالا معضلات زیادی هم دارد که نیازمند افکار جدید و خلاقیت در رفع مسائل شهری است که خوشبختانه در شورای پنجم وجود دارد.

رسول زرگرپور ضمن تبریک به هیئت رئیسه ی جدید شورا اظهار امیدواری کرد که شاهد عملکرد خوب شورای پنجم باشیم.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه شورا نهادی مستقل است و باید این استقلال به طور کامل حفظ شود، گفت: اعضای شورا باید تصمیمات خود را در یک فضای آرام بگیرند.

وی افزود: با توجه به شناختی که به قوانین و مقررات دارم هیچ نقطه موازی کاری میان شهردار و شورای شهر وجود ندارد و کارها را می‌توان به راحتی پیش برد .

زرگرپور با بیان اینکه مدیریت استان بر تعامل سازنده، هم‌افزا و هدفمند با 106 شورای شهر استان اصفهان تاکید دارد ، افزود: اگر این تعامل به طور کامل برقرار شود یک دوران طلایی در همکاری و تعامل مدیریت استان بعنوان نماینده دولت و حکومت محلی خواهیم داشت که می توانیم نیروی خود را در جهت هم افزایی و حل مشکلات بکار گیریم.

مدیر ارشد استان با اشاره به اینکه برای شکل گیری این تعامل یکسری وظایف بین شهرداری و دستگاه ها وجود دارد که باید انجام شود، تصریح کرد: براساس قانون شهرداری ها یکسری وظایف مختص شهرداری هاست و از جمله وظایف موظف آن ها بشمار می رود و دیگر دستگاه های دولتی و نهادهای عمومی در ارتباط با این وظایف باید تابع مدیریت شهری باشند.

وی افزود: مباحثی از قبیل توسعه ی کالبدی شهر ، حمل و نقل درون شهری و عمران شهری بر عهده مدیریت شهری است و دیگران باید از این نهاد تبعیت کنند.

رسول زرگرپور با بیان اینکه برخی از وظایف به شهرداری ها محول شده است، گفت: مواردی از قبیل هوای پاک از جمله وظایفی است که به مدیریت شهری واگذار شده است و در این خصوص حرف اول را می زند و دیگر دستگاه ها باید از آنان تبعیت نمایند.

زرگرپور با اشاره به اینکه برخی از وظایف مدیریت شهری تفاهمی است، گفت: این وظایف اختیاری است که استانداری به شهرداری محول کرده و شامل مدیریت بحران، ورزش همگانی و ... است و مدیریت شهری در این رابطه حرف اول را می زند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه این وظایف از جمله وظایف واجب شهرداری ها بشمار می رود، اضافه کرد: برخی از وظایف شهرداری مستحب است و مجموعه ی مدیریت شهری باید از سازمان های ذیربط تبعیت کند که مسائل فرهنگی هنری و گردشگری از این دست وظایف است.

زرگرپور اضافه کرد: ایجاد فرهنگسراها و ورود به مسائل گردشگری توسط شهرداری امری بسیار مهم است اما باید محتوای برنامه ها با دستگاه ذیربط هماهنگ باشد.

رسول زرگرپور یادآور شد: اگر این چارچوب ها رعایت شود هیچ مشکلی ایجاد نخواهد شد و تعامل سازنده، هم افزا و هدفمند ایجاد می شود.

در صورت عدم هماهنگی بین شورای شهر و دستگاههای اجرائی ، مسائل شهری قفل خواهد شد

استاندار اصفهان در ادامه به بیان درخواست های خود از شورای پنجم پرداخت و اظهارداشت: فرمانداری و شورای شهر باید با هم توافقی داشته باشند تا پرونده هایی که در شورای حل اختلاف دارند به حداقل برسد از این رو لایحه ها باید قبل از تصویب ، بررسی دقیق شوند و مصوبات شورا قبل از اعلام عمومی باید با شورای تطبیق انطباق داده شود و هماهنگ باشد.

زرگرپور ادامه داد: از جانب دولت و مدیران دستگاه های اجرایی در استان اصفهان قول می دهم که هماهنگ وکمک کننده سیستم های شورایی به خصوص شورای شهر اصفهان خواهند بود و البته این هماهنگی در دو سال آخر دوره چهارم شورا به خوبی نمایش داده شد چرا که اگر هماهنگی میان شورای اسلامی شهر و دستگاه‌های اجرایی وجود نداشته باشد مسائل شهری آن‌چنان قفل می‌شود که با هیچ کلیدی باز نخواهد شد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه اصفهان شهری ملی و بین المللی است، گفت: انتظارات از مدیریت شهری اصفهان بالاست و این انتظار با انتخاب مناسب شهردار و فعالیت های شورا و هماهنگی های دولت با سیستم حکومت محلی شکل می گیرد و ارتقا می یابد.

مدیر ارشد استان خاطر نشان کرد: باید شورای پنجم و شهردار منتخب با قوت کار خود را ادامه دهند و با اقدامات متحدانه شورایی، جایگاه اصفهان را ارتقا دهند چرا که شأن مردم اصفهان بسیار بیشتر از وضعیت کنونی است و تعابیر غنی مقام معظم رهبری در مورد مردم اصفهان نشاندهنده ی این شأن والا است و الان که مقدرات مردم به دست اعضای شورای پنجم است امیدواریم که روز به روز شاهد ارتقای کیفیت زندگی شهروندان این استان باشیم.