وزیر گردشگری تاکید کرد: ما توافق نامه ای با عمان امضا کردیم که تا سطح گردشگری دو کشور را تقویت کنیم و گردشگران خروجی ایران هم می توانند مقصد عمان را انتخاب کنند.

به گزارش مرور نیوز، علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره نشست اخیر گردشگران ایران و عمان و کمک آن به صنعت گردشگری اظهار کرد: سیاست ارتقای گردشگری با کشورهای منطقه ای چندی است در دستور کار ماست. در حال تلاش هستیم گردشگری منطقه ای را هم که حدود هفتاد درصد از گردشگری را شکل می دهد، تقویت کنیم.

وی افزود: عمان  یکی از کشورهایی است که جزو بازارهای هدف ماست و از سال گذشته روادید یکطرفه به عمان داشتیم گردشگری ما رشد قابل توجهی داشته است، به ویژه در حوزه گردشگری سلامت و درمانی و به همین دلیل با دعوت وزیر گردشگری عمان سفری به این کشور داشتیم که در آن تسهیل گردشگری میان دو کشور مورد بررسی قرار گرفته است.

وزیر گردشگری تاکید کرد: ما توافق نامه ای با عمان امضا کردیم که تا سطح گردشگری دو کشور را تقویت کنیم و گردشگران خروجی ایران هم می توانند مقصد عمان را انتخاب کنند و طرفین هر دو کشور توافق کردند که شرایط در این زمینه تسهیل شود.

مونسان با بیان اینکه تبلیغات گردشگری یکی از موضوعات دیگر مطرح شده در این نشست بود، ادامه داد: موضوع لغو روادید عمان برای گردشگران ایرانی مطرح شد و قرار شد عمان در این زمینه همکاری کند و ما خواستیم که اگر لغو روادید ممکن نیست با همکاری ها و جلساتی که داریم  هزینه روادید را کاهش دهند.

وی افزود: مقرر شد نمایشگاه دائمی با حضور گردشگران عمانی داشته باشیم و علاقه زیادی به صنایع دستی ما وجود دارد و امیدواریم شاهد لغو روادید باشیم تا گردشگری با عمان ارتقا یابد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ادامه تاکید کرد: بخش عمده ای از گردشگری سلامت و درمان ما از طریق عمان است و نیز گردشگری زیارتی تا اندازه زیادی از سوی عمان انجام می‌شود و اخیراً گردشگری تفریحی هم چندی است که با کشور عمان شروع شده و مناطق جدید گردشگری در شمال و شمال غرب ما به آنان معرفی شد.

وی افزود: قرار شد تورهای گردشگری را با عمان برگزار کنیم و همچنین گردشگری دریایی را هم برای رسیدن به این موضوع در نظر داریم.

مونسان در پایان با بیان اینکه در شش ماهه اول سال حدود پنج میلیون نفر گردشگر ورودی داشتیم، تاکید کرد: آمار خوبی را ثبت کردیم که بیش از ۲۶ درصد رشد نسبت به سال گذشته دارد و امید داریم که امسال ورود ده میلیون گردشگر را محقق کنیم.