رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: حفظ یکپارچگی کشور از اصلی ترین ماموریت های ارتش است. اگر دشمنی در پی تجزیه کشور باشد، ارتش باید ایستادگی و از تمامیت ارضی و مرزی کشور دفاع کند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی ارتش، حجت الاسلام عباس محمد حسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در جمع کارکنان پایور و وظیفه تیپ ۳۶ نیروی زمینی ارتش در میانه، با اشاره به ماموریت های ارتش براساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: حفظ یکپارچگی کشور از اصلی ترین ماموریت های ارتش است. اگر دشمنی در پی تجزیه کشور باشد، ارتش باید ایستادگی و از تمامیت ارضی و مرزی کشور دفاع کند.

وی ادامه داد: در 200 سال منتهی به انقلاب اسلامی، با خیانت شاهان و حکام کشور، 3.5 میلیون کیلومتر مربع از مساحت کشورمان جدا شده و اکنون بسیاری از آن نقاط جداشده به تنهایی یک کشور مستقلی هستند.

نماینده ولی فقیه در ارتش با بیان اینکه دشمنان ایران در طول هشت سال دفاع مقدس به دنبال تجزیه ایران بودند، یادآور شد: نیروهای مسلح با غیرت کشورمان جلوی تجاوز دشمن ایستادگی کردند و جلوی این خیانت را با هزینه سنگین گرفتند، به طوری که فقط ارتش 48 هزار شهید در راه دفاع از کشور تقدیم کرده است. 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به رسالت ارتش مبنی بر حفظ استقلال کشور، خاطرنشان کرد: اگر دشمنی بخواهد حاکمیت ما را خدشه دار کند، ارتش موظف به مقابله با اوست.

 اکنون در سوریه و عراق اتفاقاتی می‌افتد که در کشور ما به لطف خداوند رخ نمی‌دهد. اگر به مرز خسروی بروید و در ارتفاعات بایستید، می‌بینید که آمریکایی‌ها دستگاه‌های استخراج نفت را مستقر کردند و بدون اجازه عراقی ها نفت استخراج می‌کنند و می‌فروشند.

محمدحسنی اضافه کرد: چرا باید نفت عراق بدون رضایت ملت این کشور توسط دولت آمریکا استخراج شود و به فروش برسد؟ دیروز آقای ترامپ گفت من نفت را دوست دارم و به همین دلیل در عراق و سوریه هستم.

* آمریکایی ها از دست ما عصبانی هستند

وی تاکید کرد: آن‌ ها از دست ما عصبانی هستند چون نمی‌توانند چنین غلطی را در ایران بکنند. علت آن هم حضور نیروهای مسلح آماده به رزم برای دفاع از حیثیت و استقلال این کشور است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی حفظ نظام را از دیگر ماموریت‌های ارتش برشمرد و گفت: نیروهای مسلح از جمله ارتش وظیفه جلوگیری از براندازی نظام را برعهده دارند.

نماینده ولی فقیه به امدادرسانی ارتش به مردم در هنگام سوانح طبیعی و اتفاقات فاجعه بار نظیر سقوط هواپیما در ارتفاعات اشاره کرد و گفت: ارتش در سوانح طبیعی مانند سیل، زلزله و حتی سقوط هواپیما در ارتفاعات به امدادرسانی می پردازد و تا آخرین لحظه کنار مردم و مسئولان است.

محمدحسنی، آمادگی جسمی و تجهیزاتی را لازمه انجام هرچه بهتر ماموریت‌ها دانست و افزود: ارتش برای موفقیت در این چهار ماموریت، باید کاملا آماده باشد. این چهار ماموریت خیلی بزرگ مهم و مقدس هستند و باید بالاترین آمادگی را از نظر توان رزمی، وضعیت جسمانی، تجهیزات و تاکتیک و تکنیک دارا باشد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تاکید کرد: در حوزه رزم باید تدابیر فرماندهان به طور دقیق اجرا شود. در این زمینه همه ما موظفیم فرماندهان را کمک کنیم تا قواعد رزمی را در میان کارکنان به درستی به اجرا در بیاورند. هر ارتشی باید یک شهید صیاد شیرازی، آبشناسان، بابایی و شیرودی باشد و پای در جای پای این بزرگان بگذارد.

نماینده ولی فقیه در ارتش ارتقاء توان معنوی را لازمه موفقیت نظامیان دانست و گفت: اگر اراده نظامیان و انسان بالا نباشد، موفق نمی‌شوند. تجهیزات رژیم صهیونیستی به مراتب بیشتر از حزب الله لبنان است اما حزب الله لبنان به خاطر برخورداری از اراده‌های قوی، عشق به خداوند، معاد، جهاد، شهادت‌طلبی، ایثار و ... توانسته رژیم صهیونیستی را عقب براند. باید به دین و ایمان خودمان رسیدگی کنیم و اراده‌هایمان را تقویت کنیم که این موضوع با همکاری عقیدتی سیاسی ارتش ممکن خواهد شد.