دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: آمریکا توانایی تغییر چهره راهبردی منطقه و جهان را بنفع خودش ندارد و تمامی تحولات چین ، روسیه و هند به ضرر آمریکائیها در حال رقم خوردن است.

به گزارش مرور نیوز به نقل از سپاه نیوز؛ سرلشکر پاسدار سید یحیی رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در جمع شورای تخصصی حوزه دستیاری و مشاورت عالی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به پیشینه  اقدامات آمریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: از کودتای 28  مرداد سال 1332 که آمریکائیها در ایران انجام دادند و دولت مصدق را سرنگون و شاه  فراری را به ایران بازگرداندند ، آمریکا عملا جایگزین سلطه انگلیس بر مقدورات کشور عزیزمان ایران شد.

وی افزود: تا پیروزی انقلاب اسلامی مردم عزیز ایران در سال 1357 به رهبری حضرت امام ( ره)  و تا کنون هیچگاه آمریکا چشم طمع از ایران و منطقه غرب آسیا برنداشته است.

سرلشکر صفوی تاکید کرد: اینگونه نیست که رژیم قانون شکن و عهد شکن آمریکا فقط با ایران سر دشمنی داشته باشد ، بلکه ماهیت استکباری و قدرت طلبی نظام سیاسی آمریکا از سال 1350 هجری شمسی  و در زمان نیکسون با حضور قوی تر نظامی و سیاسی در منطقه غرب آسیا و خاورمیانه بدنبال سلطه کامل و چپاول ثروت و نفت و منافع این منطقه بوده است و این رفتار ادامه دارد و آن را حق خود می داند و این موضوع را جزو منافع ملی آمریکا و سیاست خارجی خود تعریف کرده اند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا افزود: اگر تا دیروز با نقاب های رنگارنگ این اهداف را دنبال می کردند ، هم اکنون با تغییر شرایط محیط بین الملی و فرتوت شدن این رژیم استعماری  و قدرتمند شدن ایران اسلامی و جبهه مقاومت اسلامی نقاب از چهره برداشته اند و رئیس جمهور بی خرد و شارلاتان و بی ادب آمریکا علنا از غارت نفت سوریه آنهم هر ماه 30 میلیون دلار و اینکه من نفت را دوست دارم سخن می گوید و اصرار دارد برای دیگران همچون چین ، روسیه و ونزوئلا و کره شمالی و ایران تعیین تکلیف کند.

وی ادامه داد: اما آمریکا و رئیس جمهور فعلی آن غافل از آن هستند که در 13 آبان  1358 آمریکا قویتر از حالا بود ، لیکن امام بزرگوار  ما و ملت قهرمان ایران آمریکا را شکست دادند و لانه جاسوسی آمریکا را که ام الفساد بود تسخیر کردند و اسناد دخالتهای آمریکا در ایران را دانشجویان بصورت کتاب منتشر کردند.

* آمریکای کنونی به مراتب ضعیف تر از آمریکای چهار دهه گذشته شده است

 

سرلشکر صفوی در ادامه با اشاره به روند افول قدرت آمریکا طی چهار دهه گذشته گفت: با نگاهی واقع بینانه به تغییر و تحولات سیاسی و ژئوپلیتیکی منطقه و جهان  می توان دریافت که قدرت آمریکا رو به افول و زوال است و آمریکای کنونی به مراتب ضعیف تر و بی آبروتر از آمریکای چهار دهه گذشته شده ، البته ممکن است این سقوط  پس از تقابل و چالش جهانی برای آمریکائیها رخ دهد .

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در ادامه با اشاره به قدرت گیری جمهوری اسلامی ایران در برابر افول قدرت آمریکا گفت: درشکست آمریکایی ها  برای دسترسی مطلوب به اهدافشان در افغانستان و عراق و البته دیگر صحنه ها ، انقلاب اسلامی تاثیر گذار بوده است و حمایت سیاسی و مشاوره نظامی ایران بود که باعث شکست آمریکا و متحدان غربی و عربی و برخی کشورهای منطقه در سوریه و شکست تروریستهای تکفیری در حلب و موصل شد.

وی افزود: پیروزی انقلاب اسلامی و رهبری‌های مقام معظم رهبری( مد ظله العالی)  موجب همبستگی  ملل  مسلمان و باعث تقویت و استحکام  مقاومت اسلامی در لبنان و فلسطین و سوریه و عراق و حتی یمن با فرهنگ مشترک حول محور اسلام و قرآن شد و حقیقتا  طی 38 سال گذشته  و حوادثی که  در این تاریخ کوتاه و فشرده حیات مجدد اسلام در عصر انقلاب اسلامی اتفاق افتاده است خارج از مقیاس و باورهای عادی مردم ما و جریان جهان بوده است و پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس معیارها و باورپذیری ملت ها را از دین اسلام و تعالیم عزت بخش قرآنی همچون جهاد و دفاع را عیان و مشخص کرد و دامنه پذیرش باورها  نسبت به رخدادهای به ظاهر غیر ممکن را عوض کرد.

سرلشکر صفوی در ادامه  با اشاره به  تلاش آمریکا در تغییر چهره  راهبردی جهان و منطقه گفت: آمریکا توانایی تغییر چهره راهبردی منطقه و جهان را  بنفع خودش ندارد و تمامی تحولات چین ، روسیه و هند به ضرر آمریکائیها  در حال رقم خوردن است.