رئیس‌جمهوری لایحه اعطای تسهیلات از محل منابع صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال در روستاها با اولویت مناطق کمتر توسعه یافته، عشایری و مرزی را امروز(دوشنبه) برای طی تشریفات قانونی تصویب به مجلس فرستاد.

به گزارش مرور نیوز، رئیس جمهور در نامه‌ای به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نوشته است که این لایحه به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور در جلسه ۲۳/ ۸/ ۱۳۹۵ هیئت وزیران با قید دو فوریت به تصویب رسیده است و برای طی تشریفات قانونی به پیوست تقدیم می‌شود.

در ماده واحده این لایحه دو فوریتی آمده است: در راستای تحقق اهداف سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی به صندوق توسعه ملی اجازه داده می‌شود با هدف توسعه روستاها و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری، معادل ریالی یک میلیارد و پانصد میلیون دلار از منابع صندوق را از طریق بانک‌های عامل صرف اعطای تسهیلات برای ایجاد اشتغال در روستاها با اولویت مناطق کمتر توسعه یافته، عشایری و مرزی نماید.

آیین نامه اجرایی این قانون متضمن شرایط مربوط به نحوه پرداخت تسهیلات، نحوه اجرا، زمان و تضمین بازپرداخت تسهیلات با پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.