استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: اروپایی‌ها امروز با شعار حقوق بشر می‌خواهند علیه کشور اقدام کنند و صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها نیز پشت صحنه برنامه‌ریزی کردند و با وجود صرف هزینه‌های سنگین نتوانستند به اهداف خود دست نیافتد.

به گزارش مرور نیوز،  آیت الله حسین نوری همدانی شامگاه پنجشنبه (30 آبان) در مراسم سالگرد ارتحال علامه طباطبایی که در دارالقرآن علامه طباطبایی در قم برگزار شد، گفت: یکی از موضوعاتی که در بیان اهل بیت علیهم السلام آمده این است که مسلمین باید عظمت و عزت اسلام را همواره حفظ کنند و تمامی ادیان الهی باید به این امر توجه داشته باشند.

وی گفت: در کلام امیرالمؤمنین(ع) آمده است، حجت و دلیل و برهان باید همواره در جامعه حاکم باشد تا بزرگان عظمت اسلام را برای مردم بیان کنند.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: کسانی که بتوانند با برهان، عظمت اسلام را به وجود آوردند تعدادشان زیاد نیست اما اجر و مزد آن‌ها نزد پروردگار بسیار زیاد است و کار اساتید بزرگ حوزه علمیه نیز در همین راستا است.

وی ادامه داد: طلاب و روحانیون آموزه‌های دینی را فراگرفته و به دیگران انتقال می‌دهند تا آنان نیز برای حفظ عزت و عظمت اسلام هوشیار باشند.

آیت الله نوری همدانی اضافه کرد: طلاب در روزگاری که کشور دچار جنگ شدند در صحنه حاضر بودند و امتحان خود را به خوبی پس دادند.

وی ابراز داشت: مسلمین می‌بایست از نظر علم و هم از نظر جهاد قوی باشند تا عظمت و عزت اسلام محفوظ بماند.

* دشمنان باطن اسلام را درک نمی‌کنند

این مرجع تقلید شیعیان گفت: دشمنان باطن اسلام را درک نمی‌کنند و امروز چهل سال است که از تهاجمات دشمنان علیه کشور می‌گذرد و در قضایای اخیر نیز هزینه‌های سنگینی انجام دادند و اروپا و آمریکا و صهیونیستی و عربستان با هزینه‌های هنگفت خواستند جریانی به راه بیندازند و اسلام را از کشور جدا کنند اما نمی‌دانند که اسلام تا چه میزان در قلب ملت ما حضور دارد.

وی ادامه داد: سلطنت طلبان نیز در این روزها به میدان آمدند و امیدوار شدند اما نقشه‌های شوم آن‌ها اجرایی نشد.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به قدرت ولایت اظهار داشت: ولایت فقیه همان ولایت رسول الله(ص) است و ولی فقیه باید در مدیریت بسیار قوی باشد و از رسول الله الهام بگیرد.

وی بیان داشت: یکی از ضروریات اسلام مسئله قضات است و امروز قضات باید در حد بالایی تربیت شوند تا در بین مسلمین داوری و احقاق حق کنند.

* اروپایی‌ها با شعار حقوق بشر علیه کشور اقدام می‌کنند

این مفسر قرآن کریم گفت: دشمنان نقشه‌هایی کشیدند تا آشوبی در ایران ایجاد کنند و سلطنت طلبان و منافقین هم وارد صحنه شدند.

وی افزود: اروپایی‌ها امروز با شعار حقوق بشر می‌خواهند علیه کشور اقدام کنند و صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها نیز پشت صحنه برنامه‌ریزی کردند و با وجود صرف هزینه‌های سنگین نتوانستند به اهداف خود دست نیافتد.

آیت الله نوری همدانی تأکید کرد: ملت ایران استکبار و استبداد را در این کشور به حاشیه راند و اسلام را به روی کار آوردند و از آن حفظ و حراست خواهند کرد و باید خودمان را به فرموده امام علی علیه السلام برای حوادث و فتنه‌ها آماده کنیم.