وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح گفت: انقلاب اسلامی پدیدآورنده تشکلات و موجودات جدید در جهان شد که بسیج از مهمترینِ آن‌هاست.

به گزارش مرور نیوز، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح صبح امروز در همایش بزرگ بسیجیان وزارت دفاع ضمن گرامیداشت هفته بسیج گفت: توفیق حضور در بسیج از مهمترین توفیقات الهی است که نصیب انسان می‌شود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح افزود: بسیج مولود مبارک، مؤثر و تعیین‌کننده انقلاب اسلامی است؛ انقلاب اسلامی که به تأیید بسیاری از متفکرین، مهم‌ترین پدیده قرن بیستم است. انقلاب اسلامی خارج از تمام محاسبات سیاستگذاران و متفکران، در زمانی به وقوع پیوست که تصور آن ممکن نبود.

وی گفت: در دهه ۵۰ درحالیکه جنگ سرد در جهان حاکم بود، تصور اینکه یک انقلاب مستقل از دو قطب جهان آن هم با شعار «نه شرقی، نه غربی» به وقوع بپیوندد، دور از ذهن بود، اما به قدرت الهی این اتفاق رخ داد.

امیر حاتمی ادامه داد: انقلاب اسلامی پدیدآورنده تشکلات و موجودات جدید در جهان شد که بسیج از مهمترینِ آن‌هاست. بسیج یک سازمان و ظرف برای آزادی‌خواهان و مؤمنین برای خدمت است.

وزیر دفاع گفت: بسیج ویژگی‌های زیادی دارد که یکی مهمترینِ آن‌ها الگوی شکل‌گیری آن است. زمانی که سازمانی بخواهد شکل بگیرد، نیازمند تشکیلات، الزامات و ایجاد زمینه‌هایی است تا بلوغ پیدا کند و مأموریت‌های خود را انجام دهد؛ اما بسیج فراتر از عادت سازماندهی و به شکل دیگری ایجاد شد؛ بسیج در دل طوفان حوادث شکل گرفت.

او افزود: بسیج از مردم و برای مردم است. بسیج بدون هیچ‌گونه توقع و منتی، برای مردم فداکاری و ایثار می‌کند.

امیر سرتیپ حاتمی با اشاره به اینکه گروهی را پیدا نمی‌کنید که در بسیج حضور نداشته باشد، گفت: همه گروه‌ها و اقشار اعم از کارگران، کشاورزان، مهندسان، پزشکان، علما، طلاب، نظامیان، دانش‌آموزان، دانشجویان، اساتید و تولیدکننده‌ها در بسیج، حضوری مؤثر دارند.

او با تأکید به اینکه بسیج همواره زنده و پاینده است، افزود: بسیجیان آماده و موقع‌شناس هستند و همواره دشمن را رصد می‌کنند و او را زیر نظر دارند؛ این صحبت، یک ادعا و شعار نیست، بلکه عین تجربه است.

وزیر دفاع با اشاره به فعالیت‌ها، تلاش‌ها و مبارزات بی‌بدیل بسیجیان در دوران دفاع مقدس، عنوان کرد: در دوران دفاع مقدس همگان ارزش‌های بی‌نظیر بسیج را مشاهده کردند، بسیج در دفاع مقدس کار‌های نشدنی را به انجام رساند.

او افزود: بعد از دفاع مقدس، بسیج در مقابل جنگ فرهنگی دشمن به میدان آمد و با تمام ابزار‌ها و امکانات خود در برابر دشمن ایستادگی کرد.

امیر حاتمی با بیان اینکه امروز ایران اسلامی به برکت جوانان مؤمن و متعهد، یکی از ملت‌های سرافراز دنیا در عرصه علم و فناوری است، افزود: اتکا به روحیه و تفکر بسیجی در عرصه علم و فناوری، کشور ما را در بخش‌های مختلف با وجود همه تحریم‌ها، پیش برده است. امروز ملت ما کار‌های نشدنی را که شاید ملت‌هایی در چندین دهه نتوانستند انجام دهند، با داشتن روحیه بسیجی انجام داده‌اند.

وزیر دفاع با اشاره به درگیری‌ها و اغتشاشاتی که اخیراً به واسطه توطئه‌های دشمنان در کشور ایجاد شده بود، بیان کرد: تفکر بسیجی همواره در میدان‌های رزمی جمهوری اسلامی ایران نقش‌آفرین بوده است؛ چه در ابتدای انقلاب و چه این روز‌ها که دشمنان گفته بودند که ما تلاش خواهیم کرد تا ناامنی را به داخل ایران بکشانیم. دشمنان همه تلاش خود را انجام دادند و با سوء استفاده از انتقادات مردم می‌خواستند در کشور ناامنی ایجاد کنند، اما روحیه بسیجی مردم ما، توطئه‌های دشمن را نقش بر آب کرد.

او افزود: دشمنانی که می‌خواستند ناامنی را بر تحریم اضافه کنند توسط مردم شکشت خوردند؛ نیروی انتظامی، بسیجیان و مردم ما ظرف چند روز نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کردند و یک پیروزی شیرین نصیب ملت ایران شد و دشمن باز هم سرافکنده و خوار گشت.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی چند ساله دشمنان در برابر عزم و بصیرت مردم شکست خورد، گفت: جریانات اخیر به دشمنان نشان داد که ملت عزیز ایران خود برای خود تصمیم می‌گیرند و به دشمن اجازه دخالت در امور داخلی را نمی‌دهند، دشمنان این آرزو را با خود به گور می‌برند که بر تصمیمات ملت ایران حاکم شوند.

امیر حاتمی خاطرنشان کرد: در بحث سوخت، سران قوا همگی امضاء کردند و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز به موقع از تصمیم هوشمندانه سران قوا حمایت کردند و به دنیا این پیام را دادند که اگر تصمیمی اشکال داشته باشد آن را اصلاح می‌کنیم و این بیانگر پویایی نظام اسلامی است.

او با اشاره به تحریم‌های ظالمانه گفت: ما در جنگی که امروز در آن قرار داریم یعنی «جنگ اقتصادی» با اتکا به تفکر و روحیه بسیجی پیروز خواهیم شد و امروز از هر زمان دیگری مطمئن‌تریم که باید روحیه و تفکر بسیجی بر جامعه حاکم باشد؛ اگر این تفکر حاکم بود قدرت دفاعی مستحکم بیدار و زنده‌ای به وجود می‌آید که هیچکس را یارای مقابله با آن نخواهد بود.