رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: بسیج می‌تواند پرچم دار اقتصاد مقاومتی، تحقق منویات رهبری و نماد دفاع و امنیت مردمی باشد.

به گزارش مرور نیوز، سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در جلسه علنی صبح امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی گفت: نسخه حضور مردمی فرزندان ملت در میدان‌های نبرد در یمن، عراق و فلسطین هم تبدیل به بسیج شده و شاهد باروری این شجره طیبه الهی در کشورهای دیگر هستیم.

وی افزود: هر گاه ضرورت ملی بوده بسیج توانسته نسخه بی بدیل عمل راهبردی را سرلوحه کار خود قرار دهد و وارد میدان شود. واکسیناسیون فلج اطفال در دهه ۸۰ از نمونه‌های این کار است. اگر ما توانستیم فلج اطفال را در کشور ریشه کن کنیم در سایه همین امر صورت می‌گیرد.

سلیمانی ادامه داد: تقارن ۴۰ سالگی بسیج با بیانیه گام دوم رهبری رسالت بسیج را وارد مرحله جدیدی از حیات انقلاب کرد. آنچه در کانون توجه بسیج است تحول و ایجاد رویکردهای نو در برنامه‌های بسیج در سراسر کشور و فعال کردن همه رده‌های بسیج در روستاها و مناطق عشایری است.

سلیمانی با بیان اینکه بسیج دارای ۱۹۰ هزار رده، ۶۰ هزار واحد دانش آموزی و ۴۰ هزار کانون قشری و حوزه‌های مقاومت خواهر و برادر است، یادآور شد: بسیج توانسته در اقتصاد مقاومتی هم نقش آفرینی کند. سال گذشته مصادف با چهلمین سالگرد انقلاب ۴۰ هزار پروژه محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی مورد بهره برداری قرار گرفت. همچنین ۱۲ هزار صندوق قرض‌الحسنه در مساجد توسط مردم تاسیس شده که تا پایان سال به ۲۰ هزار صندوق افزایش می‌یابد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به نقش آفرینی بسیج در سیل فروردین گذشته خاطرنشان کرد: ۶۱۰۰ گروه جهادی در این حوادث وارد میدان شدند و توانستند بیش از ۲۰ هزار خانه را از گل و لای پاکسازی کنند و در ادامه انجام امداد رسانی ۶۵۰۰ واحد مسکونی را تعمیر و تکمیل کنند و در اختیار خانوارهای آسیب دیده بگذارند. علاوه بر این ۳۵۰۰ واحد احداثی در دستور کار قرار گرفته که در حال تکمیل است و ان‌شاءلله در اختیار خانواده‌ها و مالکان خانه‌های آسیب دیده قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به تشکیل اطلس جهادی برای جهادگران یادآور شد: گروه‌های جهادی پزشکی که آمار بالایی هم در کشور دارند توانستند در زمینه خدمات بهداشتی و درمانی فعالیت‌هایی انجام دهند. بسیج می‌تواند پرچم دار اقتصاد مقاومتی، تحقق منویات رهبری و نماد دفاع و امنیت مردمی باشد. در همین راستا در حال آماده سازی ۵۰۰ گروه امدادی هستیم. چرا که معتقدیم دفاع مردمی و امدادرسانی مردمی تنها در قالب پرچم داری بسیج تجلی می‌یابد. در حوادث اخیر هم اگر نیاز بیشتری پیدا می‌کردیم که از بسیج استفاده شود این آمادگی در زمینه پشتیبانی، تجهیز و آموزش وجود داشت.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تعامل و هم افزایی با مجلس، دستگاه‌های دولتی و نهادهای مسئول را از اولویت‌های سازمان بسیج عنوان و خاطرنشان کرد: در بعد کاهش آسیب‌ های اجتماعی توافق‌ نامه‌ای با وزارت کشور رد و بدل کردیم و به عنوان الگو برای اولین بار اردوگاه‌های بازپروری معتادان متجاهر خیابانی را داشتیم.

سلیمانی در ادامه با بیان اینکه بسیج آمادگی دارد با استناد به بیانیه گام دوم هر گونه نقش آفرینی که نظام از بسیج مطالبه می‌کند را انجام دهد، افزود: از حمایت مجلس کمال تشکر را داریم. مجاهدت شما برای بسیج با نیت الهی انجام می‌شود و پشتیبانی شما برای تقویت مسیر شجره طیبه بسیج امری قیمتی است که امیدواریم در استمرار رسالت بسیج از پشتیبانی مجلس کمال بهره را ببریم.

علی لاریجانی رئیس مجلس پس از استماع این گزارش ضمن تبریک هفته بسیج از سلیمانی به خاطر ارائه این گزارش قدردانی کرد.