وزیر امور خارجه کشورمان روز گذشته بارییس دفتر سیاسی طالبان و سایر اعضای دفتر سیاسی و هیات مذاکره کننده طالبان دیدار کرد.

به گزارش مرور نیوز، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران روز گذشته با «ملابرادر» رییس دفتر سیاسی طالبان و سایر اعضای دفتر سیاسی و هیات مذاکره کننده طالبان دیدار کرد.

 این دیدار در ادامه تلاش‌های ایران برای بازگشت صلح و ثبات به افغانستان و دیدارهای مسئولان و نماینده ویژه وزیر امور خارجه با مقامات مختلف افغانستان از جمله ریس جمهور، رییس هیات اجرایی، هیات صلح، رهبران جهادی و شخصیتهای موثر و تاثیر گذار در تحولات افغانستان صورت گرفته است.

هدف از این دیدار ترغیب طرف های افغان به گفتگوهای بین الافغانی و تشویق به یافتن راه حل مسائل از طریق گفتگو، حمایت از تمام نیروهای افغان برای یافتن فصل مشترک همکاری در بیرون رفتن نیروهای خارجی از افغانستان و امنیت افغانستان پس از خروج نیروهای خارجی  بوده است.

در این دیدار که در تهران برگزار شد بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای مساعدت به شکل گیری و تقویت گفتگوهای بین الافغانی با مشارکت دولت و تمام نیروهای موثر سیاسی و  اعلام  آمادگی تهران برای گسترش همکاریهای اقتصادی و فرهنگی با کشور و مردم افغانستان بر اساس منافع مشترک همسایگی تاکید شد.