دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: انتهای مسیر حق بشارت پیروزی است و ما در مسیر غلبه اسلام بر کفر و شرک جهانی قرار گرفته ایم و انقلاب اسلامی ایران تمام نظریه‌های، نظریه پردازان انقلاب‌های گذشته را به چالش کشیده و بهم ریخته است.

به گزارش مرور نیوز، سرلشکر پاسدار سید یحیی رحیم صفوی ، دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در آئین تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس که در محل ستاد کل نیرو‌های مسلح و با حضور فرماندهان عالی نیرو‌های مسلح برگزار گردید با اشاره به روند عهده دار شدن مسئولیت پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس، اظهار کرد: از عنایت مقام معظم رهبری که عهده دار شدن این مسئولیت را در راستای ادامه وظیفه و ماموریت دستیاری و مشاورت عالی فرماندهی معظم کل قوا توسط اینجانب و به پیشنهاد رئیس ستاد کل نیروهای مسلح پذیرفتند صمیمانه تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: این کار را با انگیزه و علاقه و به خواست خدا با یک کار متعالی پس از چند ماه فکر، پذیرفتم. آشنایی من با پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس مربوط به زمان قبل و شهید عالیمقام سوداگر و پس از آن می‌باشد و کمک‌های زیادی خصوصا در تدوین درس علوم و معارف دفاع مقدس برای تمام دانشجویان مقطع کارشناسی در وزارت علوم و وزارت بهداشت انجام دادم و به لطف خدا درس آشنایی با دفاع مقدس در مقطع کارشناسی ارشد برای همه رشته‌ها تدوین و مصوب شد و هم اکنون امیدوار هستم با کمک فرماندهان قدیمی و شهیدان زنده نیرو‌های مسلح این پژوهشگاه را برابر تدابیر مقام معظم رهبری و تدابیر رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح به پیش ببریم.

مشاور عالی مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جریان افول قدرت مستکبرین و ظالمین عالم گفت: جریان هستی و نظام هستی در زمان حاضر به سمت غلبه مستضعفین و ملت‌های مستضعف بر ظالمین و مستکبرین حرکت می‌کند.

* ما در مسیر غلبه اسلام بر کفر و شرک جهانی قرار گرفته ایم

وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس سر آغاز شکست مستکبرین و غلبه جبهه حق بر باطل در مقیاس جهانی حاصل شده است و انقلاب کبیر اسلامی ایران به رهبری حضرت امام (ره) و تداوم آن به دست مقام معظم رهبری مسیر غلبه جبهه حق و جبهه مقاومت اسلامی به رهبری انقلاب اسلامی، بر نظام‌های مستکبر و ظالم دنیا را هموار کرده است و انتهای مسیر حق بشارت پیروزی است و ما در مسیر غلبه اسلام بر کفر و شرک جهانی قرار گرفته ایم و انقلاب اسلامی ایران تمام نظریه‌های، نظریه پردازان انقلاب‌های گذشته را به چالش کشیده و بهم ریخته است.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران تمدن نوین اسلامی را ایجاد و تمدن نوین اسلامی، قطب قدرت جهان اسلام را در قرن حاضر شکل خواهد داد.

سرلشکر صفوی در تبین شاخص‌ها و تفاوت‌های انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب‌های جهان گفت: وقتی انقلاب اسلامی را با سایر انقلاب‌ها مقایسه می‌کنیم در کیفیت رهبری و ایدئولوژی و درصد مشارکت مردم و آرمان‌ها و بازتاب‌های بین المللی و دامنه تاثیر گذاری و نفوذ آن در جهان هیچ انقلابی را همتای انقلاب اسلامی ایران نمی‌بینیم.

* دفاع مقدس ما نظیر و همتا ندارد

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل در ادامه به بیان ویژگی‌های دفاع مقدس ملت ایران پرداخت و گفت: دفاع مقدس ما نه در جنگ‌های صد سال گذشته دنیا همچون جنگ‌های جهانی و نه در جنگ‌های ۵۰۰ سال گذشته ایران، نظیر و همتا ندارد و قابل قیاس با دیگر جنگ‌ها نیست و این دفاع مقدس، شاکله‌ها و برتری‌ها و نبوغ و فرماندهی متمایز و متفاوتی با سایر جنگ‌ها داشت و تنها جنگی است که رهبر آن، رهبری شجاع و خردمند و مرجع مسلمین جهان بود.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس با اشاره به رهبری رهبر معظم انقلاب و آثار آن در شکست سیاست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه داد: هم اکنون نیز رهبری رهبر انقلاب در صحنه ایران و عراق و سوریه و مقابله با تروریست‌های تکفیری بر سیاست‌های خبیثانه اسرائیل و صهیونیسم و آمریکا و نوکران منطقه‌ای آن‌ها غلبه پیدا کرده است و همانگونه که دفاع مقدس مکتب مقاومت را بوجود آورد، مکتب مقاومت جبهه مقاومت را شکل داد و پیروزی‌های ملت‌ها در عراق و سوریه و لبنان و یمن محصول جبهه مقاومت است.

سرلشکر صفوی با اشاره به سطح پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس گفت: سطح پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس سطحی راهبردی است.

وی افزود: انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ادامه دارد و مهم آن است که گذشته را به حال و حال را به آینده مرتبط بدانیم و وظیفه خودمان را بشناسیم.

سرلشکر صفوی با بیان رویکرد آینده این پژوهشگاه گفت: امیدواریم در این پژوهشگاه مسائل فراموش شده جنگ را که نیرو‌های مسلح به آن نپرداخته اند بپردازیم، سیاست و اقتصاد و جنگ و ارتباط بین آن‌ها موضوع مهمی است و از سوی دیگر ارتباط بین جنگ و جامعه و بررسی موضوعات مرتبط با دفاع مقدس در اولویت فعالیت پژوهشی این پژوهشگاه قرار دارد.

وی افزود: امیدوارم بتوانیم پیوند مناسبی بین مسائل گذشته و دفاع هشت ساله شجاعانه و مدبرانه و مظلومانه برای وضعیت حال و آینده برقرار کنیم.