نماینده ولی فقیه در ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: اعتراض‌ها باید عاقلانه، حکیمانه و هوشمندانه باشد تا زمینه برای فتنه‌گران فراهم نشود.

به گزارش مرور نیوز به نقل از ارتش، حجت‌ الاسلام و المسلمین عباس محمد حسنی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه بر اساس تکالیف شرعی و عقلی باید در قبال حفظ امنیت کشور خودمان را موظف به اعمال مشخصی بدانیم، اظهار کرد: اگر می‌خواهیم امنیت به معنی واقعی کلمه در جامعه پایدار بماند، لازم است ضمن جدا کردن صف خودمان از فتنه‌گران، درباره جنایات، خیانت‌ها و خسارت‌های فتنه گران برای عموم جامعه روشنگری کنیم تا مردم فریب توطئه دشمنان را نخورند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش لزوم روشنگری درباره فداکاری رهبر معظم انقلاب را از دیگر وظایف و تکالیف جامعه اسلامی دانست و افزود: رهبری اعتبار خود را فدای نظام اسلامی کرد و ما باید قدردان این نعمت بزرگ الهی باشیم.

وی با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) هوشمندانه به موضوع ورود پیدا کردند، خاطرنشان کرد: برخلاف اظهارات برخی از مسئولان که به طریقی از مسئولیت‌های خود شانه خالی کردند، رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) از تصمیم آن‌ها دفاع کرد و این اقدام فداکارانه معظم له، مصداق بارز روایت حضرت امام علی (ع) و تعبیر ایشان از رهبر اسلامی که "باید به مثابه نخ تسبیح محور اتحاد جامعه باشد"، است.

نماینده ولی فقیه در ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: اعتراض‌ها باید عاقلانه، حکیمانه و هوشمندانه باشد تا زمینه برای فتنه‌گران فراهم نشود.

حجت الاسلام محمدحسنی با انتقاد از زمان و نحوه افزایش قیمت بنزین گفت: بخش زیادی از اقشار جامعه نسبت به زمان و شکل این اقدام معترض بودند، اما اغتشاش‌گران و فتنه‌گران با اقدامات خود مانع از اعتراضات مسالمت‌آمیز شدند.

نماینده ولی فقیه در ارتش با برشمردن دلایل سخت‌تر و بزرگ‌تر بودن فتنه از قتل و آدم‌کشی گفت: بر اساس آیات قران کریم، روایات اولیاءالله، تفاسیر علما و استنباط از این مراجع و منابع، می‌توان دریافت که تباهی دنیا و آخرت، نابودی جسم و روح، پیامدهای دراز مدت و همیشگی، دشمنی با خداوند و انسان و خروج او از ولایت باری تعالی، گستردگی رعب و وحشت در جوامع مختلف، عدم تمایز دوست از دشمن، اختلال در زندگی اجتماعی، برانگیخته شدن طمع دشمنان و اجانب برای دخالت علیه امنیت ملی، هتک حرمت نوامیس، مورد هدف بودن اشخاص، اموال و آبروها، فراهم بودن زمینه‌های وطن فروشی و بیگانه پرستی و ایجاد خسارت های نامحدود از تبعات فتنه‌ است؛ در حالی که در قتل پای جان یک انسان در میان است و به همین خاطر خداوند فتنه را بسیار سخت‌تر و بزرگتر از آدم‌کشی می‌داند. 

وی تصریح کرد: طی اتفاقات اخیر که اماکن بسیاری تخریب و موجب توقف کسب و کار فعالان اقتصادی شد، خسارات زیادی به کشور وارد شد و در این میان خیلی‌ها آسیب دیدند. این زیان ها را چطور می‌توان جبران کرد؟ چه کسی جواب این خانواده‌ها را می‌دهد؟

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با سپاسگزاری از مردم هوشیار و انقلابی به خاطر حضور در اجتماع «امنیت، اقتدار و آرامش» در سراسر کشور یادآور شد: ملت بزرگ ایران اسلامی همواره نشان داده‌اند که در برابر توطئه‌های دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باطل السحر فتنه‌ها بوده و هستند که در جریان اغتشاشات اخیر با لبیک به ولی امر مسلمین جهان، وارد میدان شدند و عرصه را برای جولان فتنه‌گران تنگ کردند.