دبیرکل حزب‌الله عراق گفت: امید جبهه مقاومت به جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش مرور نیوز، سید هاشم‌الحیدری در همایش دو هزار نفره بسیج در دانشگاه پیام نور بجنورد با اشاره به اینکه زمانی که ما در خارج می شنویم که در ایران دعوای سیاسی به وجود می آید نگران می شویم، افزود: امروز جمهوری اسلامی فقط جمهوری اسلامی ایرانی نیست بلکه مردم مظلوم کشورهای عراق، بحرین، یمن، لبنان و سوریه به این کشور چشم دوخته اند.

وی ادامه داد: زمانی که مقام معظم رهبری سال را به عنوان همدلی و هم زبانی معرفی می کنند فقط برای کشور ایران نیست بلکه برای کل جبهه مقاومت است.

وی اظهار کرد: حضور کشور ایران در جبهه مقاومت بسیار مهم و مفید است و نباید به خاطر مسائل جزئی در این کشور اختلاف به وجود آید هرچند که در ایران نیز مشکلات فراوانی همچون تحریم، جنگ نرم و... وجود دارد.

وی در ادامه با طرح موضوع نقش جمهوری اسلامی ایران در منطقه جهان اسلام بیان کرد: در پنج سال گذشته داعش جنگ وحشیانه ای را در سوریه آغاز کرد که به حرم حضرت زینب(س) رسیدند و در آن زمان همه می گفتند دولت بشار اسد بیشتر از چهار روز دوام نمی آورد و این دولت ساقط می شود اما فقط در آن برهه از زمان بود که مقام معظم رهبری در جهان فرمودند که ما آن را قبول نداریم و هم اکنون وضعیت سوریه نسبت به پنج سال گذشته بهتر شده است.

هاشم‌الحیدری با بیان اینکه هم اکنون همه می گویند سوریه چه زمانی آزاد می شود، توضیح داد: هم اکنون حلب و چند شهر دیگر باقی مانده که با رشادت‌های جوانان و سرداران ایرانی، عراقی، افغانستانی و حزب‌الله آزاد شود.

وی تاکید کرد: مردم ایران باید به سردار سلیمانی‌ها افتخار کنند، در خبرها می‌شنویم که روسیه در جنگ علیه داعش در سوریه وارد شد اما اصل کار را سردار سلیمانی ها، افغانستانی ها، عراقی ها و لبنانی ها انجام دادند و اگر آن ها نبودند وضع سوریه بسیار خطرناک می شد.

وی با تصریح بر اینکه داعش ساخته و پرورده آمریکاست، خاطرنشان کرد: اگر آمریکا می‌گوید علیه داعش حمله می کند دروغ می گوید و هدف اصلی آمریکایی ها از خلق این تروریست ها فقط جمهوری اسلامی ایران بوده است.

وی گفت: داعش شوخی ندارد و اگر رشادت های جبهه مقاومت نبود امروز وارد ایران شده بودند.

دبیر کل حزب الله عراق به جنگ در یمن اشاره کرد و افزود: در حال حاضر یمن به صورت کامل در محاصره است و هیچ غذا، دارو و سلاحی وارد این کشور نمی شود، جنگ در این کشور به صورت مردانه نیست طوریکه رژیم آل سعود با هواپیما به یمنی ها حمله می کنند.

وی با اشاره به روند جنگ در عراق اظهار کرد: عراق کشوری بوده که جنگ هشت ساله، جنگ به کویت، حضور آمریکایی ها و سپس شکست و فرار نیروهای این کشور و بعد از آن حمله داعشی ها به موصل را تجربه کرده است.

وی توضیح داد: شهر دیاله در عراق هم مرز کشور ایران است که به دست داعشی ها افتاده بود و اگر حضور نیروهای مقاومت نبود این شهر آزاد نشده بود و داعشی ها هم اکنون در ایران به سر می بردند.

هاشم الحیدری خطاب به دانشجویان ایرانی اظهار کرد: صندلی های شما در دانشگاه ها همچون سلاحی برای جبهه مقاومت در مقابل استکبار است.