وزیر نیرو با اشاره به میزان بودجه این وزارتخانه گفت: در بودجه عمومی حضور داریم و تمام اعتبارات وزارت نیرو در بودجه سال ۹۹ بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان است.

به گزارش مرور نیوز رضا اردکانیان وزیر نیرو در حاشیه جلسه هیات دولت با اشاره به افزایش تولید نیروگاه‌ های برق گفت: امسال ۳۰۰۰ مگاوات را داخل مدار می‌آوریم؛ روز گذشته در استان کرمانشاه پیشرفته‌ترین نوع توربین با ظرفیت ۳۰۷ مگاوات به مدار آمد.

او ادامه داد: حدود ۳۰ و ۱۸ مگاوات ظرفیت به ۲ نیروگاه در اسلام آباد غرب و زاگرس با اقدامات ترمیمی مهندسان ایرانی اضافه شد و فقط در طرح‌های دیروز ۳۶۰ مگاوات از آن ۳۰۰۰ مگاوات وعده داده شده به مدار بهره برداری رسید.

وزیر نیرو با بیان اینکه تا پایان سال در ۹ استان کشور طرح‌های آب و برق افتتاح می‌شود، یادآور شد: امیدواریم ۲۲۷ طرح وعده داده شده با سرمایه‌گذاری ۳۳ هزار میلیارد تومان تا پایان سال محقق شود.

اردکانیان با اشاره به بودجه ۹۹ وزارت نیرو، بیان کرد: بودجه وزارت نیرو به منابع داخلی اتکا دارد، یعنی در قبال عرضه آب و برق وجه آن دریافت می‌شود، همچنین در لایحه بودجه ۹۹ جمع اعتبارات ما بالغ بر ۹ هزار میلیارد تومان است که در بخش آب نسبت به سال گذشته افزایش دارد.

وزیر نیرو درباره آخرین وضعیت وام دریافتی از روسیه، اظهار کرد: مجلس در سال ۹۵، مجوز دریافت وام پنج میلیارد دلاری از روسیه را داد که طرح‌های مربوط به ۲.۲ میلیارد دلار آن به تأیید طرف روس رسیده بود، برای ۲.۸ میلیارد باقی مانده طرح‌های مختلفی بررسی و پیشنهاد شد که در نهایت به تصویب ایران رسید و طرف روس هم موافقت خود را با آن اعلام کرد که در ابتدای سال میلادی تشریفات اداری و تنظیمات قرارداد‌ها باید انجام شود.

اردکانیان در پایان گفت: این طرح‌ها شامل راه‌آهن زاهدان –بیرجند، افزایش نیروگاه برق‌آبی گتوند اولیا، تهیه واگن مترو و مدرن‌کردن و بازتوانی نیروگاه رامین اهواز است.