رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تاکید کرد: خیلی مهم است که به چه کسانی رای می‌دهیم و آن افراد چه تفکراتی را در سر دارند و چشمشان به توانمندی داخلی است یا دو تابیعی هستند. اگر ژن نماینده سیاسی - اجتماعی از ژن ما نباشد، درد ما را نخواهد فهمید.

به گزارش مرور نیوز، حجت الاسلام و المسلمین عباس محمد حسنی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در جمع کارکنان لشکر ۳۰ و تیپ ۲۳۰ شهید مهتاجی نیروی زمینی در گرگان اظهار کرد: سعادت و خوشبختی هرکسی به انتخاب‌هایش در این دنیا بستگی دارد. اگر کسی در شش مورد، انتخاب‌های درستی داشته باشد، خوشبختی دنیا و آخرت او تامین است.

نماینده ولی فقیه در ارتش با به اهمیت دین در سعادت انسان‌ها اشاره کرد و افزود: در میان تمام ادیان در دنیا، بالاترین، کامل‌ترین و جامع‌ترین دین از نگاه خداوند، اسلام است. قرآن مجید می‌فرماید تنها دین مورد قبول خداوند اسلام است. هر کسی دینی جز اسلام داشته باشد در قیامت از زیانکاران خواهد بود.

او نقش همسر را در عاقبت بخیری انسان تاثیرگذار دانست و گفت: هر کسی که در انتخاب همسر درست عمل کند، قطعا بخش قابل توجهی از خوشبختی را برای خود، فرزندان و خانواده‌اش در آینده رقم خواهد زد. قرآن کریم می‌فرماید همسر شایسته کسی است که پاک سیرت و متقی باشد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به اهمیت انتخاب رفیق، بیان کرد: رفیق ناصالح و ناسالم موجب رقم خوردن آینده نامناسب برای انسان می‌شود و در عوض رفیق و دوست صالح و سالم، انسان را به سعادت دنیا نزدیک می‌کند. در انتخاب دوست هر چقدر صبر، حوصله و بررسی بخرج دهید، سود خواهید کرد.

حجت الاسلام محمدحسنی با اشاره به جایگاه انتخاب معلم در سعادتمندی انسان‌ها خاطرنشان کرد: بعد از رابطه پدر و فرزندی، محکم‌ترین و ثاثیرگذارترین رابطه، رابطه استاد و شاگرد است. معمولا بعد از گذر از ۶۰ سالگی هم رابطه استاد و شاگردی را از خودمان بروز می‌دهیم و همواره تحت تاثیر تعلیمات و پرورش‌های استاد و معلم خودمان هستیم؛ لذا قرآن به ما توصیه کرده پای درس هر معلمی ننشینیم و برای انتخاب استاد و الگو باید جست‌و‌جو کنیم.

او با تاکید بر اینکه انتخاب شغل در کسب سعادت دنیا و آخرت با اهمیت است، گفت: شغل به دو دسته شریف و ناشریف، حلال و حرام و ... تقسیم می‌شود. برخی‌ها کار حرامی را انجام می‌دهند. با دست انداختن قومیت‌ها و وادار کردن دیگران به گناه، نان در می‌آورند، اما این شغل موجب دوری انسان از سعادتمندی می‌شود. قرآن کریم می‌فرماید هیچ‌گاه با مسخره کردن دیگران امرار معاش نکنید. خوشحال کردن مردم بدون واداشتن انسان‌ها به گناه ارزشمند است. لقمه حلال، سعادت کل خانواده را تضمین می‌کند.

نماینده، ولی فقیه در ارتش ادامه داد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فرموده است که اگر لباس روحانیت به تن نداشتم، لباس شریف ارتش را انتخاب می‌کردم، چون شغل ارتش، شغل غیرتمندی، شرافت، انسانیت و نانش حلال است. به طور کلی همه پاکی‌ها در لباس ارتش وجود دارد.

* انتخاب نماینده سیاسی اجتماعی برای خود و جامعه از مهم‌ترین وظایف ما است

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه انتخاب نماینده سیاسی اجتماعی برای خود و جامعه از مهم‌ترین وظایف ما است گفت: انتخاب نماینده سیاسی شامل انتخاب رئیس جمهور باشد، نماینده مجلس شورای اسلامی یا نماینده مجلس خبرگان رهبری باشد. اگر با رای دادن، درست انتخاب کنیم، یک نتیجه دارد و اگر انتخاب اشتباه داشته باشیم، سرنوشت دیگری را رقم خواهیم زد.

حجت الاسلام محمدحسنی یادآور شد: حضرت پیامبر اکرم (ص) فرمود که مردم بر دین فرمانروایان خود هستند. منتخب مردم، در صورت متدین و مردمی بودن با منتخبی که از درد مردم بی خبر، است قطعا فرق دارد.

او تاکید کرد: خیلی مهم است که به چه کسانی رای می‌دهیم و آن افراد چه تفکراتی را در سر دارند و چشمشان به توانمندی داخلی است یا دو تابیعی هستند. اگر ژن نماینده سیاسی - اجتماعی از ژن ما نباشد، درد ما را نخواهد فهمید.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ادامه داد: باید چشمان خودمان را باز کنیم و نمایندگانی را انتخاب کنیم که سالم باشند. باید در انتخاب‌های پیش رو برای این که برخی از مصیبت‌ها قبلی تکرار نشود، باید فرد متدین و متخصص را انتخاب کنیم تا کار‌های کشور بهتر سامان پیدا کند.

نماینده، ولی فقیه در ارتش با اشاره به ویژگی‌های حضرت ابوذر (ع) از اصحاب پیامبر اکرم (ص) گفت: حضرت ابوذر از ۱۰ درجه ایمان، ۹ درجه را داشت، اما حضرت محمد (ص) فرمود که‌ای ابوذر، چون تو را دوست دارم به تو وصیت می‌کنم که هیچ وقت حتی مسئولیت دو نفر و مسئولیت مال یتیم را قبول نکن، چون در مدیریت ضعیف هستی. باید بگردیم و ابوذر‌هایی را پیدا کنیم که در مدیریت هم متقی باشند و هم از مدیریت قوی برخوردار باشند.

حجت الاسلام محمدحسنی گفت: بار انقلاب در گام دوم انقلاب بردوش جوانان است. جوانان باید بار انقلاب را به مقصد برسانند. برای رساندن بار انقلاب و عمل به وصایای امام راحل، شهدا، آزادگان و ایثارگران باید این شرط را انجام دهند و به ابوذر‌هایی رای بدهند که در مدیریت نیز مانند تقوای فردی توانمند باشند.

او همچنین به برنامه ریزی دشمن برای به زمین زدن نظام اسلامی اشاره کرد و افزود: به خاطر سیلی‌های محکمی که آمریکا از ملت ایران خورده، هر از گاهی فتنه‌هایی را مدریت می‌کند. البته ملت ایران به وظیفه خود عمل کردند و سیلی محکمتری به آنان نواختند، اما فتنه اخیر، آخرین فتنه نیست. اگر بخواهیم امنیت کشور پایدار بماند، باید تحرکات دشمن را به طور میلیونی و همگانی رصد کنیم و سازمان‌های اطلاعاتی را در جریان تحرکات فتنه گران و حامیان آن‌ها قرار دهیم تا بتوانیم نقشه شوم آن‌ها را خنثی کنیم.