امام جمعه موقت تهران گفت: نتیجه امر به معروف و نهی از منکر بیداری جامعه و دوری مردم از فساد است و دشمنان قصد انحراف جامعه را دارند.

به گزارش مرور نیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در همایش امر به معروف و نهی از منکر گفت: برخی‌ ها آنگونه زندگی می‌ کنند که مردم از دین زده شوند، اما در مقابل آنها هم افرادی وجود دارند که جلوه های خدا را عرضه می‌کنند تا همه را عاشق خدا ‌کنند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر عشق به خدا، عشق به خود و عشق به جامعه است.

او با بیان این که اگر انسانی در شرایط رکود و تنبلی قرار بگیرید دچار آن می‌شود و نباید بگذاریم کرامت انسانی ضربه بخورد، گفت: شما وقتی عضو جامعه هستید نمی‌توانید جامعه این شکلی را تحمل کنید، چرا که اگر جامعه بد باشد شما هم بد خواهید شد پس درصدد رفع آن می‌کوشید.

حجت‌الاسلام صدیقی تصریح کرد: کسی که خود را مسئول جامعه می‌داند نمی‌تواند دروغ‌ها، تنبلی‌ها و زشتی‌ها را تحمل کند؛ اگر کسی مومن باشد نسبت به جامعه مسئول است.

امام جمعه موقت تهران افزود: تمام اموری که جوانان ما را هرز و تنبل رشد می‌دهد اصلا قابل قبول نیست، این در قرآن کریم هم هست؛ شما ظاهر آدم‌های بی‌دین را نبینید، این افراد گرگ هستند و در همه جا نقشه شوم در سر می‌پرورند.

او با بیان این که نماز پناه‌گاه الهی است، بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر این است که دست یک فرد را گرفته و از جهنم نجات می‌دهد؛ برخی‌ها می‌گویند مشکلات برای شما است که این همان جمله دشمنان است؛ ما مسلمان هستیم و کنار هم قرار داریم و مشکلات یکی مشکل همه ما است.

حجت‌الاسلام صدیقی گفت: کسانی که امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند به دنبال غربی‌ها نمی‌روند؛ وقتی ما برای جوانان شرایط خوب فراهم نمی‌کنیم آنها به دنبال گناه می‌روند که این همان راه دشمن است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: کسانی که به قدرت رسیدن از آن برای رشد جامعه بهره می‌برند و اگر کسی در فساد باشد با فریاد او را از گناه باز می‌دارند.

او با بیان این که نتیجه امر به معروف و نهی از منکر بیداری جامعه و دوری مردم از فساد است، بیان کرد: دشمنان قصد انحراف جامعه را دارند، انگلیس در زمان حکومت طاغوت به رضا خان دستور داد ۳ کار را انجام دهند؛ اول این که عمامه را بردارد، دوم تعطیلی مجالس عزا و سوم موضوع حجاب بود.

حجت‌الاسلام صدیقی در پایان خاطر نشان کرد: ما معلم کم داریم و دشمن کمر برای نابودی بسته است؛ انگلیس با سرنیزه رضا خان تخم برداشتن حجاب را در کشور کاشت اما شهدا پس از پیروزی انقلاب با خون خود کشور را پاک کردند و امروز شما به خصوص بانوان پاسدار حرکت آنها هستید.