رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: باید بلد باشیم که چگونه امر به معروف و نهی از منکر کنیم، در برخی مواقع امر به معروف و نهی از منکر خود یک نوع منکر است پس باید در شیوه‌های آن تجدید نظر کنیم.

به گزارش مرور نیوز، حجت‌ الاسلام و المسلمین عباس محمد حسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ما که این همه می‌گوییم رعایت حجاب اسلامی باید ببینیم چه حد و مرزی برای آن وجود دارد؛ باید در حدی که در قرآن گفته شده عمل شود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ادامه داد: متاسفانه برخی از بانوان در نماز این موضوع را رعایت می‌کنند، اما در غیر نماز نه؛ همه باید این موضوع را در تمام شرایط رعایت کنند.

او گفت: خوشبختانه تمامی فرماندهان و کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران به موضوع امر به معروف و نهی از منکر پایبند هستند.

حجت‌الاسلام محمدحسنی با بیان این که شما اگر هر چقدر به یک نفر بگویید خوب هستید انرژی مثبت را به او منتقل می‌کنید، تصریح کرد: در موضوع رعایت معروف‌ها و دوری کردن از منکرها نمره نیروهای مسلح نسبت به کل جامعه بیشتر است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش بیان کرد: در حال حاضر راس منکرها در کشور ما بدحجابی و راس معروف‌ها حجاب شده است که این تمام ماجرا نیست، اما در نیروهای مسلح به خصوص ارتش این موضوع به بهترین نحو رعایت می‌شود، بهترین و باحجاب‌ ترین بانوان در ارتش حضور دارند اما ما روی آن کم کار می‌کنیم در حالی که باید تبلیغ کنیم.

او با تاکید به این موضوع که اگر ما رگ‌هایی از منکر دیدیم باید آن را نهی و معروف‌ها را امر کنیم، افزود: امر به معروف و نهی از منکر به ۳ دلیل انجام می‌شود؛ اول حق ما است، دوم تکلیف ما است و سوم فضیلت ما است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: خداروشکر که ما در فضای پاک ارتش نفس می‌کشیم اما مانند هوای تهران این هوای پاک هم آلوده می‌ شود و این امر به معروف و نهی از منکر است که فضا را پاک می‌کند.

حجت‌الاسلام محمد حسنی بیان کرد: ما باید بلد باشیم که چگونه امر به معروف و نهی از منکر کنیم، در برخی مواقع امر به معروف و نهی از منکر خود یک نوع منکر است پس باید در شیوه‌های آن تجدید نظر کنیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پایان با بیان این که فطرت‌ انسان‌ها درست است و ساخت زمینه وظیفه ما است، خاطر نشان کرد: ما اگر بخواهیم پاکی را در ارتش به خصوص نیروی هوایی نهادینه کنیم باید بستر‌های منکر را به صفر برسانیم و ریشه‌های آلودگی را نابود کنیم، از طرف دیگر بسترهای معروف را گسترش دهیم.