امام جمعه موقت تهران گفت: همه ما باید مراقب اعمال و رفتار خود باشیم و بدانیم که در روز قیامت باید در پیشگاه الهی پاسخگوی کردار خود باشیم.

به گزارش مرور نیوز، آیت الله امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار داشت: اعمال و افکار ما در زمین ثبت و ضبط می‌شوند و در روز قیامت باید پاسخگوی این اعمال و رفتار باشیم، بهترین اعمال نماز است. در وقتی که وضو می‌گیریم، مراقب باشیم و هنگامی که نماز می‌خوانیم، بدانیم که زمین اعمال و کردار ما را حفظ و به خواست خدا ناظر و حافظ اعمال ماست.

وی ادامه داد: همه باید بدانیم که اگر سرمایه را در راه تولید، اشتغال و راه اندازی کارخانه خرج کنیم و نگوییم که این سرمایه گذاری سود کمی برای ما خواهد داشت و به بهانه سود کم، کارگران را اخراج کنیم، در آن دنیا و در پیشگاه الهی روسفید خواهیم بود.

خطیب نماز جمعه تهران زمین را در کنار اعضا و جوارح بدن و همچنین ملائک را ناظر و حافظ اعمال ما دانست و گفت: همه ما باید مراقب اعمال و رفتار خود باشیم و بدانیم که در روز قیامت باید در پیشگاه الهی پاسخگوی کردار خود باشیم. آنچه انجام می‌دهیم توسط زمین ضبط و جمع آوری می‌شود و غیبت، خودخواهی، مکر و خودبینی همه و همه در زمین ضبط می‌شود. شاید در این دنیا فکر می‌کنیم که برنده ایم اما زمین در روز قیامت بر سر ما فریاد خواهد کشید.

آیت الله امامی کاشانی با اشاره به آیات و روایات گفت: نتیجه اعمال انسان در این دنیا نیز به خود فرد و یا فرزندان او بر می گردد، باید توجه داشته باشیم اگر به تولید کشور توجه نکرده و برای اشتغال سرمایه گذاری نکنیم و این پول را برای خود و اولاد خود جمع کنیم، در آن دنیا چه خواهد شد؟ کسانی که در این دنیا خیانت کرده و مال مردم را خورده اند، در روز قیامت با اندامی کاملاً سیاه در محضر خداوند حاضر می‌شوند.

آیت الله امامی کاشانی در خطبه‌های دوم نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به احادیثی در خصوص زمان فرج امام زمان (عج) گفت: از امام صادق (ع) پرسیدند فرج کی فرا خواهد رسید؟ ایشان در پاسخ فرمودند: هر گاه حکومت بنی عباس به پایان برسد. منظور ایشان از حکومت بنی عباس، همین حکومت‌های تکفیری و وهابی است و حکومت بنی عباس کنایه از حکومت‌های ظالم است. فرج زمانی می‌رسد که حکومت‌های تکفیری و وهابی شکسته شوند.

 

وی افزود: یکی از علائم آخر الزمان، حاکم و حکومت‌های پست هستند که قدرت‌های دیگر بر آنها مسلط می‌شوند. آمریکا همیشه بر جهان اسلام حاکم بود و بر کشور ما هم در زمان شاه حاکم بود و دلیل تسلط آنها، حکومت طاغوت بود.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به جنایات استکبار جهانی در منطقه غرب آسیا و ایجاد گروه‌های تروریستی گفت: آمریکا و اسرائیل طمع کرده و برای تسلط بر منطقه داعش را ایجاد کردند. بودجه این گروه تروریستی را آل سعود داد و با طمع به تسلط بر منطقه، مردم این کشورها را از بین برده و جنایات فراوانی را رقم زدند.

وی افزود: جنایات حاکمان نالایق و استکبار جهانی موجب می‌شود که مردم دیگر از آنها پیروی نکنند، همان گونه که دیدیم چگونه از رژیم صدام پیروی نکردند و این رژیم از بین رفت.

آیت الله امامی کاشانی در بخش دیگری از سخنان خود به آیات و روایاتی در خصوص چگونگی فرج امام زمان (عج) اشاره کرد و گفت: این احادیث اوضاع آخر الزمان را نشان می‌دهند تا ملت‌های مسلمان را بیدار کنند و این ملت‌ها بدانند چه وظیفه‌ای دارند و چه باید انجام دهند.

خطیب نماز جمعه تهران یکی از وظایف امت‌های اسلامی را بیداری و توجه به اعمال و رفتار دشمن دانست و گفت: وظیفه امت اسلامی، بیدار بودن و توجه به این است که دشمنان چه می‌کنند. در عراق چه کرده اند و چه جانیان و خائنانی را بر اوضاع سوار و چه جنایاتی را رقم زده اند. در دیگر مناطق هم به همین شکل است.

وی خواب و غفلت را یکی از دلایل عقب ماندگی و تسلط مستکبران دانست و گفت: خواب، عزم و اراده‌ها و تصمیم را می شکند و اگر انسان بی عزم و اراده بود، برنامه‌ها از هم می پاشند. همه ما باید مراقب مشکلات و مسائل زمانمان باشیم.

آیت الله امامی کاشانی تصریح کرد: امروز در دنیا استکبار و صهیونیسم برای کشورهای اسلامی و ایران برنامه چیده اند و برای سلطه بر کشورهای اسلامی اتاق فکر دارند که برای اقتصاد، سیاست، فرهنگ و جوانان چه کنند و چگونه اقتصاد این کشورها را با مشکل روبرو سازند. ما در مقابل این برنامه ریزی دشمنان چه می‌کنیم؟ آیا خواب هستیم و یا بیدار؟ زمان، زمان بیداری است. مسئولان و مردم ایران باید بیدار باشند و باید بدانند چگونه اوضاع را مدیریت و نظارت کنند و بدانند چگونه باید جلوی قاچاق و واردات بی رویه کالا را گرفت.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص توجه به توانایی‌های داخل برای حل مشکلات و موانع گفت: رهبر معظم انقلاب بارها تأکید کرده اند که باید روی پای خود بایستیم و از سرمایه‌های داخلی استفاده کنیم. همه ما باید بدانیم وظیفه امروز ما چیست. ملت ایران باید در درون خود با هم متحد و همراه باشند و روی پای خود بایستند.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به شرایط جسمی شیخ زکزاکی گفت: عالم بزرگ نیجریه، علامه زکزاکی بعد از آن همه جراحت و آسیب، روانه زندان شده، عالم اسلام وظیفه دارد که از دولت نالایق نیجریه بخواهد که این مرد بزرگ را آزاد و برای سلامت و نجات او اقدام کند. ما نیز وظیفه داریم برای رهایی ایشان از این شرایط دعا کنیم.

آیت الله امامی کاشانی با اشاره به سالگرد شهادت آیت الله مفتح گفت: آیت الله مفتح منادی وحدت حوزه و دانشگاه بود و ما از خداوند متعال ترفیع درجات او را می‌طلبیم.

وی با اشاره به در پیش بودن میلاد حضرت مسیح (ع) گفت: مردم آمریکا اگر به حضرت مسیح (ع) اعتقاد داشته باشند، باید دست رد به سینه این حاکم جنایتکار بزنند، اگر مردم آمریکا به این فرد جنایتکار رأی دهند و او دوباره رأی بیاورد، آنها در درگاه الهی مسئول خواهند بود.