معاون سیاسی وزیر امور خارجه گفت: ایران و ژاپن شریک تجاری مهم برای هم هستند و مشورت‌ های نزدیکی با مقامات توکیو داشتیم.

به گزارش خبرگزاری موج، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه دیدار حجت‌الاسلام و المسلیمن حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان با آبه شینزو نخست وزیر ژاپن که روز گذشته در توکیو انجام شد، گفت: این سفر در پاسخ به سفر نخست وزیر ژاپن که در خرداد امسال به تهران آمده بود انجام شد.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان با بیان این که امسال نودمین سالگرد برقراری روابط بین ایران و ژاپن است، ادامه داد: در این مدت روابط خوبی بین دو کشور فعال بوده و تاکنون رئیس جمهور کشورمان و نخست وزیر ژاپن ۳ مرتبه در نیویورک، تهران و اکنون هم توکیو با هم دیدار کرده‌اند.

او با بیان این که ایران و ژاپن شریک تجاری مهم برای هم هستند، تصریح کرد: ما همواره مشورت‌های نزدیکی با مقامات توکیو داشتیم اما امسال بخاطر نودمین سالگرد و تحولاتی که رخ داده چون فشارها و تحریم‌های ناعادلانه آمریکا پس از خروج از برجام لازم بود تا مشورت‌های نزدیک‌تر و فشرده‌تری انجام شود.

عراقچی درباره مذاکرات رئیس جمهور کشورمان و نخست وزیر ژاپن در این سفر نیز خاطر نشان کرد: شب گذشته مذاکرات سنگین و فشرده‌ای صورت گرفت و مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای چون برجام و تحریم‌های آمریکا بررسی و قرار شد تا مشورت‌های بین دو کشور به صورت نزدیک‌تر ادامه پیدا کند.