تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور قرائت شد.

به گزارش مرور نیوز، علی اصغر یوسف نژاد عضو هیات رییسه مجلس تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

قاضی پور به وزیر کشور: جلوگیری از فروش تراکم و زمین های فضای سبز توسط شهرداران کشور، به رییس جمهور و وزیر اقتصاد و وزیر صنعت: تسریع در اختصاص وام اضطراری به مبلغ ۵۰ هزار میلیارد ریال به نام خودروسازان و هر کدام برای قطعه سازان خودرو، به وزیر دفاع: تسریع در تبدیل وضعیت نیروهای بسیجی که سال‌هاست در مرزها خدمت می کنند.

بهادری به رییس جمهور: تسریع در تکمیل طرح انتقال آب به دریاچه ارومیه.

کبیری به ریس جمهور: چرا مرزنشینان در بودجه سال ۹۹ از اخذ عوارض خروج از کشور معاف نشده اند.

ساری  به همراه ۲۰ نماینده دیگر به رییس جمهور: علت عدم حل مشکل آب سطحی در اهواز، کارون، باوی و حمیدیه چیست؟

الماسی به ریس جمهور: اعتراض به اظهارنظرهای اعضای دولت در خصوص حوادث اخیر در جنوب استان بوشهر.

داود محمدی به ریس جمهور: صدور دستور فوری برای انجام تکالیف قانونی توسط وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های ذیربط در راستای مقابله با آلودگی هوا.

تاج الدین به وزیر بهداشت: ضرورت تأمین داروی مورد نیاز بیماران مبتلا به دیابت و دسترسی آسان به این داروها.

پژمانفر به ریس جمهور: چرا مقامات مسئول در بحث اعتراض مردمی بعد از افزایش قیمت بنزین هیچ گزارشی از این موضوع به نمایندگان ارائه نکرده‌اند، به وزیر صنعت: خریداری نکردن خودروهای فرسوده باعث شده است که عملا ۲۱۶ مرکز مجوزدار اسقاط خودرو تعطیل شود و آلودگی هوا نیز افزایش یابد و این سوال به نظر می‌رسد که مسئولان به وظیفه خود نمی پردازند.

جاسمی به وزیر ورزش: عدم توجه به قهرمانان ملی و بین المللی باعث گوشه گیری آنها شده است، به وزیر راه: عدم اجرای طرح‌های هادی روستایی در استان کرمانشاه به خصوص بخش‌هایی از حوزه انتخابیه که در دولت های یازدهم و دوازدهم اقدام جدی در این خصوص صورت نگرفته است، به وزیر امور خارجه: دیپلماسی دوجانبه یعنی قربانی برجام.

احمدی لاشکی به وزیر راه: علت عدم اجرای عملیاتی پروژه راه دسترسی بندر نوشهر چیست؟

خضری به همراه ۱۰ نفر از نمایندگان به رییس جمهور: در کمال تأسف و تأثر، تصمیم غیرکارشناسی شما به عنوان رییس جمهور و رییس شورای عالی امنیت ملی کشور در خصوص انسداد معابر مرزی و تعطیلی بازارچه های غیررسمی باعث سرمازدگی کولبران زیادی در منطقه شده که آخرین مورد یخ زدگی دو برادر نوجوان است که دلیل آن اخذ این تصمیمات است که به جای ایجاد اشتغال پایدار و سرمایه گذاری و ایجاد منطقه ویژه اقتصادی، اقدام غیراصولی و نسنجیده می شود که منجر به کشته شدن کولبران می شود.

حاجی دلیگانی به وزیر راه: دستور فرمایید برای ثبت نام جاماندگان از ثبت نام در سامانه های طرح مسکن ملی، تدابیری اندیشیده شود.

کوچکی نژاد به وزیر صنعت: چرا به وضعیت کارخانجاتی که نیاز به مواد اولیه دارند، رسیدگی نمی شود؟

بدری به رییس جمهور و وزیر بهداشت: چرا مطابق مقررات و قانون، مزایای ثبت مرزی کارکنان دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل پرداخت نمی شود؟

عبدالهی  به وزیر ورزش: تسریع در اجرای ورزشگاه اهر و شروع عملیات تنها چمن مصنوعی هریس.

پژمانفر به وزیر آموزش و پرورش: چرا وزارتخانه با پرداخت نکردن حق التدریس و اضافه کار از اول سال ۹۸  باعث نارضایتی شدید قشر فرهنگی کشور شده است؟ چرا وزارتخانه برخلاف قانون اساسی عمل می‌کند و دنبال سلطه بیگانگان و ارگان‌های بین المللی در امر آموزش و پرورش کشورمان است؟ به رییس جمهور: چرا براساس آیین نامه های هیات دولت خودروهای دارای شرایط فرسودگی کارت سوختشان ابطال می شود و باید از سهمیه آزاد استفاده کنند لازم به ذکر است این خودروها توسط اقشار ضعیف جامعه استفاده می شود.

علیجانی به وزیر دادگستری لزوم افزایش تعداد دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی در کشور با عنایت به نیاز مردم به خصوص در شهر تهران.

سید محسن علوی به وزیر ورزش: دلیل بی‌توجهی سرکار خانم فرامرزیان معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی در خصوص تعهدات خود نسبت به مردم شریف لامرد و مهر چیست؟

پژمانفر به وزیر ورزش: با وجود تذکر نهادهای نظارتی و امنیتی مبنی بر دوتابعیتی بودن ایل خان نوری رییس فدراسیون نجات و غریق چرا اقدامی در جهت اصلاح روند کنونی و تغییرات شغلی انجام نداده و خلاف قانون رفتار می‌کنند؟

بدری به رییس جمهور و وزیر نیرو: چرا برخلاف قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی، دولت نسبت به ادغام شرکت آبفای روستایی در شرکت آبفای شهری اقدام نکرده است؟

پژمانفر  به وزیر ورزش: با وجود آگاهی از حضور نمایندگان پرتعداد رژیم صهیونیستی در مسابقات شطرنج اسپانیا چرا دو ورزشکار کشورمان با وجود چنین آگاهی به مسابقات اعزام شدند و با آنها مسابقه دادند، علاوه بر این خطا، شاهد سکوت وزارت و کمیته ملی المپیک بودیم.

شریعت نژاد به ریس جمهور: با کدام منطق افزایش قیمت بنزین نباید به افزایش کرایه سرویس های مدارس و آژانس های تلفنی منجر شود.

پوربافرانی به وزیر کار  و وزیر صنعت: علت تاخیر پرداخت حقوق کارگران و عدم اتخاذ تدبیر تذکرات قبلی.